השוק

מניות הבנקים זינקו בכמעט 4% ומשכו את הבורסה לעליות

מניות הבנקים זינקו היום בכמעט 4% ומשכו את הבורסה לעליות; בשוק ההון מעריכים שהבנקים הולכים לתקופה טובה שתלך ותשתפר ככל שהחטופים יחזרו והמלחמה תסתיים כשהקשב יעבור לנקודת השיקום
ניצן כהן |  4
בנקים (צילום Magma Images)
מדד מניות הבנקים זינק היום בכמעט 4% ובכך למעשה סימן את המגמה לכל הבורסה ואף משך את המדדים הכבדים לעליות שערים נאות. אם כן, מה גרם למניות הבנקים לזנק בשיעור חד כל כך במהלך חול המועד? כל הפרטים.
אם כן, הנחת העבודה כרגע בשוק ההון, הנחת עבודה שנתמכת על ידי הפרשנים הצבאיים בכלי התקשורת, מדברת על כך שישראל קרובה לנקודה בה המלחמה העצימה לפחות תדעך ותשומת הלב תעבור לנושא השיקום.
חיסולו של הארכי נבל, יחיא סינואר הפכה את הנחת העבודה הזו לסבירה מאוד. אם נכניס למשוואה את הגיעו של השליח האמריקאי ללבנון מחר, הרי שניתן להתחיל לראות סוג של אופטימיות זהירה שהחטופים ישוחררו בקרוב והמלחמה תתקרב לקיצה, העצים לפחות.
כשזו הנחת העבודה הרי שניתן להפנות את תשומת הלב לנושא השיקום וכאן למערכת הבנקאית יש תפקיד משמעותי. גם אם הממשלה תעדיף לממן את  השיקום כולו  מקופת האוצר המידלדלת הרי שניתן להניח שהביקוש לאשראי יגדל, כך שהמערכת הבנקאית תוכל להעמיד אשראי חדש לציבור.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב והוא נושא האשראי  לנדל"ן. כאן ניתן לראות שהבנקים מעמידים משכנתאות בסדר גודל של 8 מיליארד שקל מידי חודש בתהליך שנמשך כבר מספר חודשים ואלה חדשות טובות למערכת הבנקאית שכן תיק משכנתאות הוא תיק רווחי מאוד סיכון נמוך מאוד עבור הבנקים.
באופן עקרוני נראה כי משקי הבית שומרים על חוסן כלכלי והיקף מחיקות האשראי  הספציפיות של הבנקים נמוך. נכון, כרגע אנחנו מדברים על תשלומי העברה שמשלמת הממשלה לחיילי המילואים ולמפונים אבל הנחת העבודה היא ששוק העבודה ימשיך לגלות חוסן גם כשהמלחמה תסתיים והמילואימנקים יחזרו למקומות העבודה.
בין אלה לאלה צריך להסתכל על הריבית. כרגע היא עומדת בישראל על 4.5% ונגיד בנק ישראל שאמר לא מכבר בראיון ל-ice שהריבית לא תרד לפחות עד המחצית השניה של השנה  הבאה, עדכן את התחזית הזו וכרגע בבנק ישראל מעריכים שרק באזור הרבעון השלישי של השנה ניתן יהיה להתחיל לחשוב על הורדת ריבית.
אז אם אנחנו מתכללים את הנתונים הללו הרי שבשוק ההון חושבים שהמערכת הבנקאית נמצאת לקראת תקופה טובה בה יגדל הביקוש לאשראי, שוק הנדל"ן יתאושש ואיתו היקף המשכנתאות והריבית תיוותר גבוהה עוד שנה לפחות וזו ככל הנראה הסיבה לזינוק היום במניות הבנקים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    4% בבנקים?! כי זה נכון וכלכלי? איזה צחוקים. איזו רדידות (ל"ת)
    מגן הציהור 10/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    עניין של השוואה!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר קל להוציא כסף מהציבור על ידי הקמת בנק מאשר על ידי שוד בנק-ברטולד ברכט!!!!
    סגור
  • 2.
    בנקאות עונות!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנקאי זה 1 שייתן לך מטריה ביום קיץ וייקח לך אותה כשהגשם הראשון יתחיל לרדת-מארק טווין סופר אמריקאי!!!!
    סגור
  • 1.
    כבוד בין גנבים!!!!
    אנצי!!!! 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המגרעות של הגנב זה המעלות של הבנקאי-ג'ורג' ברנרד שו מחזאי!!!!
    סגור