השוק

יצחק תשובה יוצא במסע רכישות חדש | כל הפרטים על העסקה

דירקטוריון ניומד אנרג'י אישר תוכנית רכישה נוספת של לוויתן בונד בהיקף של 100 מיליון דולר וזאת בהמשך לרכישת 91 מיליון דולר מהאג"ח הזה שאושרה בשלבים מוקדמים יותר; תוכנית הרכישה העצמית תהיה בתוקף שנתיים  | כל הפרטים
ניצן כהן |  2
יוסי אבו (צילום ענבל מרמרי)
ניומד אנרג'י שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה יוצא במהלך משמעותי לרכישת אג"ח של מאגר הגז לוויתן שנקרא "לוויתן בונד". ניומד אישרה רכישה נוספת של 100 מיליון דולר מאגרות החוב האלה וזאת בנוסף לאישור לרכישת 91 מיליון דולר שכבר אישר דירקטוריון ניומד בעבר.
אם כן, דירקטוריון ניומד אנרג'י אישר לאמץ תוכנית נוספת לרכישת אגרות החוב לוויתן בונד בסכום מצטבר של עד 100 מיליון דולר. התוכנית נכנסה לתוקף לפני 5 ימים והיא תהיה בתוקף למשך שנתיים. מקורות המימון לביצוע הרכישות על-פי תוכנית הרכישה יהיו מקורותיה העצמיים של השותפות.
תוכנית זו מצטרפת לתוכנית הרכישה הקודמת שאישר דירקטוריון השותף הכללי בחודש ינואר 2023, בסכום מצטבר של עד 100 מיליון דולר, על פיה ביצעה השותפות רכישות עצמיות בסך של כ-91 מיליון דולר. רכישות אלו מצביעות על איתנותה הפיננסית של השותפות אשר מאפשרות ניצול הזדמנות פיננסיות בשווקים.
אג"ח לוויתן בונד  הונפק באוגוסט 2020, בהיקף כולל של כ-2.25 מיליארד דולר באמצעות חברה ייעודית (SPC) המוחזקת במלואה ע"י השותפות, בריבית קבועה, לא צמודה. אגרות החוב הונפקו בארבע סדרות ונרשמו למסחר במערכת המסחר למשקיעים מוסדיים של הבורסה ("רצף מוסדי").
מועד פירעונן של הסדרות  בכל אחת מהשנים – שנת 2023 (500 מיליון דולר) בריבית של 5.75%; שנת 2025 (600 מיליון דולר) בריבית של 6.125%; שנת 2027 (600 מיליון דולר) בריבית של 6.50%; שנת 2030 (550 מיליון דולר). בריבית של  6.75%ֿ. במהלך שנת 2023 בוצע פירעון מלא של הסדרה הראשונה, כך שסך החוב הכולל מסתכם נכון להיום בכ-1.750 מיליארד דולר. העובדה כי אג"ח זה הונפק בריבית קבועה לא צמודה מהווה יתרון פיננסי משמעותי בסביבת הריביות הנוכחיות.
ברקע הדברים, בשבוע שעבר הודיעה סוכנות הדירוג S&P  כי החליטה לאשרר את דירוג אג"ח לוויתן בונד (BB-) לצד הותרת התחזית השלילית. בנימוקיה ציינה סוכנות הדירוג כי לוויתן ממשיך בפעילות מלאה ומייצר תזרימי מזומנים ממכירות מקומיות ומייצוא לשווקים האזוריים.
עוד מציינת הסוכנות את הביצועיים התפעוליים של מאגר לוויתן, אשר הגדילו את ייצור תזרים המזומנים של הפרויקט ואפשרו לו לפרוע אג"ח בסך 500 מיליון דולר שמועד פירעונן חל ביוני 2023, ללא צורך במחזור החוב, וכן את הנזילות המספקת לקיום הפעילות ולעמידה בתשלומי שרות החוב. יחד עם זאת, ציינה הסוכנות כי קיימת עלייה בסיכונים הביטחוניים  לאור ההסלמה במצב הבטחוני אשר עלול להתפתח גם לזירות נוספות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך עדיין לא קם הפנסיונר שיכניס לו כדור- רגל בראש?
    אזרח ותיק 10/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    גנב הפנסיות הנאלח שסלל דרכו בשוחד ובגזילת כספי הציבור היה אמור לעמוד לדין ולבלות בתא המאסר עד יום מותו.
    סגור
  • 1.
    תשובה נוכל גדול ממסמן היה צריך לשבת בכלא (ל"ת)
    דניאל 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור