השוק

דירקטוריון הלמן-אלדובי אישר את המיזוג עם בית ההשקעות "הפניקס" ב-275 מיליון שקל

ההתקשרות בין שני בתי ההשקעות אושרה, כאשר הצעת 'הפניקס' היוותה עלייה של כ-85% בשוויו של בית ההשקעות מאז הפך לציבורי בשנת 2017. ההחלטה כפופה לאישור אסיפת בעלי המניות של החברה והשלמתה כפופה לקבלת אישורים רגולטוריים
כפיר אדר | 
רמי דרור (צילום יחצ)
דירקטוריון בית ההשקעות הלמן-אלדובי אישר להתקשר עם 'הפניקס' בעסקת מיזוג הכוללת את  מכירת מלוא הון המניות של בית ההשקעות. המהלך קודם בעקבות המלצתה של הוועדה הבלתי תלויה שהקים הדירקטוריון אשר ניהלה תהליך של מו"מ מול כלל המציעים שביקשו לרכוש את בית ההשקעות: קרן השקעות זרה, אלטשולר שחם (שהודיע בשבוע שעבר על משיכת הצעתו) והפניקס.
ההצעה של הפניקס, העומדת על 275 מיליון שקל מהווה זינוק של כ- 85% בשוויו של בית ההשקעות מאז הפיכתו לציבורי ב-2017. בית ההשקעות הלמן-אלדובי, בניהולם של רמי דרור, מנכ"ל, ואורי אלדובי, יו"ר, נוסד בשנת 1995 וכיום הוא מנהל נכסים בהיקף של כ – 70 מיליארד ש"ח עבור כ–500,000 חשבונות לקוחות.
הנכסים המנוהלים בקרנות הפנסיה רשמו גידול של למעלה מ-40% והסתכמו בכ-4.8 מיליארד שקל ומספר עמיתי הפנסיה זינק בכ-31% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכם בלמעלה מ-182,000 עמיתים. ההון העצמי של בית ההשקעות עמד על סך של כ-180 מיליון ש''ח ויתרת המזומנים ושווי מזומנים ויתרת ההשקעות הפיננסיות עמדה על סך של כ-73.4 מיליון ש"ח.
במסגרת הדיון בדירקטוריון ולצורך קבלת ההחלטה, הניחה הוועדה בפני הדירקטוריון את תוצאות הבדיקות והבחינות הרבות שביצעה אגב בחינת כל אחת מהצעות הרכישה, את התקדמות תהליך המשא ומתן מול כל אחת מהמציעות, ואת היתרונות והחסרונות הגלומים בכל אחת מהצעות הרכישה. עסקת המיזוג עם  הפניקס, ככל שתושלם, תתבצע בדרך של מיזוג משולש הופכי באופן שבמועד הקובע החברה תהפוך לחברה פרטית בבעלותה המלאה של הפניקס.
רמי דרור, מנכ"ל הלמן-אלדובי הסביר: "בשנת 2017 הפך הלמן אלדובי בית ההשקעות לחברה ציבורית,  ומאז ביצענו שורה של מהלכי השקעה במנועי צמיחה אסטרטגים אשר הביאו לצמיחה מואצת בכל תחומי הפעילות שבאו לידי ביטוי בין השאר בגיוס של למעלה מ-180 אלף לקוחות לפנסיית ברירת המחדל וגידול משמעותי בהכנסות ובשורת הרווח. עובדה זו הפכה את בית ההשקעות ליעד אטרקטיבי לרכישה, הליך שהגיע לשיאו בחודשים האחרונים כאשר המחיר הנוכחי משקף קרוב להכפלת שווי בית ההשקעות  מאז הפך לציבורי. על כך מגיעה תודה מיוחדת לצוות העובדים והמנהלים של בית ההשקעות על תרומתם הקריטית לעשיה ולהצלחה״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה