השוק

ענקית ציוד הטיולים פושטת רגל: נכנעה לחובות הענק

"דרך המילוט", שנוסדה ב-1986, התמחתה במכירת ציוד וביגוד לפעילויות חוץ, כולל תרמילים, ציוד לטיולים ורכיבת אופניים, אוהלים, מגלשי סקי וסנובורד. אך מאחורי החזית המצליחה הסתתר סיפור של חובות מצטברים. מסמכי פשיטת הרגל שהוגשו לבית המשפט העליון
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
רשת "דרך המילוט" (The Escape Route), שהייתה אהובה על חובבי הרפתקאות בקנדה, סגרה את חנויותיה בוויסלר וסקוואמיש הקיץ, מה שעורר גל של שמועות והשערות. התעלומה מאחורי סגירת הרשת הפופולרית נפתרה לאחרונה עם פרסום מכירת פשיטת הרגל בקבוצת Maynards Liquidation, שהחלה ב-10 באוקטובר בוונקובר, עם מלאי מוערך בין מיליון לשני מיליון דולר.
"דרך המילוט", שנוסדה ב-1986, התמחתה במכירת ציוד וביגוד לפעילויות חוץ, כולל תרמילים, ציוד לטיולים ורכיבת אופניים, אוהלים, מגלשי סקי וסנובורד. אך מאחורי החזית המצליחה הסתתר סיפור של חובות מצטברים. מסמכי פשיטת הרגל שהוגשו לבית המשפט העליון של קולומביה הבריטית חשפו כי נכסי המלאי של החברה הוערכו בסכום צנוע של 110,000 דולר בלבד.

ג'יימס גורי, הבעלים האחרון של הרשת, החל את דרכו בחברה ב-2017 והתקדם עד לרכישתה ב-2022. אולם מיד לאחר הרכישה, גילה גורי כי החברה במצוקה פיננסית. ספקים רבים ניתקו קשרים עם שינוי הבעלות, ואחרים הפסיקו משלוחים בגלל חובות ישנים שלא שולמו. למרות ניסיונותיו של גורי לתקן את היחסים עם הספקים על ידי תשלום חובות העבר, רבים סירבו להמשיך לעבוד עם החברה.
בסתיו 2023, גורי חיפש שותף עסקי פוטנציאלי שיכול היה להזרים הון לחברה, אך ללא הצלחה. החברה לא הצליחה לעמוד בתשלומי החובות, פיטרה את עובדיה ב-4 ביוני, ונסגרה למחרת. ב-19 ביולי, החברה הגישה בקשה מרצון לפשיטת רגל. הנושה המובטח העיקרי, Vancouver City Savings Credit Union (Vancity), זכאי לכ-537,000 דולר, כאשר נושים מובטחים אחרים כוללים חברות ציוד מובילות וממשלת קולומביה הבריטית. סיפורה של "דרך המילוט" מדגים את האתגרים הכלכליים שעסקים קטנים ובינוניים מתמודדים איתם, במיוחד בתקופות של שינויי בעלות ומשברים כלכליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה