השוק
מותג כלי הבית מכריז על פשיטת רגל: נקלע לחובות ענק
סוף עידן בענף הכלי בית: True Value מכריזה על פשיטת רגל. החברה, המפעילה רשת של 4,500 חנויות עצמאיות, נקלעה למשבר נזילות חמור בעקבות האטה בשוק הנדל"ן וירידה בהוצאות הצרכנים על מוצרים לא חיוניים
לאחר 75 שנות פעילות, מותג הכלי בית האמריקאי True Value הכריז על פשיטת רגל והודיע כי ימכור את מרבית פעילותו למתחרה. החברה, המפעילה רשת של 4,500 חנויות עצמאיות, נקלעה למשבר נזילות חמור בעקבות האטה בשוק הנדל"ן וירידה בהוצאות הצרכנים על מוצרים לא חיוניים. למרות המצב הקשה, True Value מבטיחה כי החנויות ימשיכו לפעול כרגיל במהלך הליך פשיטת הרגל, שכן הן אינן חלק מההליך המשפטי.
המשבר של True Value משקף מגמה רחבה יותר בענף הכלי בית והשיפוצים. גם ענקיות כמו Home Depot ו-Lowe's חוות האטה מאז תקופת השגשוג בזמן הקורונה, אם כי מצבן הפיננסי איתן יותר. רשתות אחרות, כמו Big Lots ו-LL Flooring, כבר נקלעו לפשיטת רגל בשל בעיות דומות. התפתחויות אלו מדגישות את האתגרים העומדים בפני חברות קמעונאיות בעידן של שינויים מהירים בהרגלי הצרכנים והתחרות הגוברת מצד הענקיות המקוונות.
הפתרון שנבחר על ידי True Value הוא מכירת החברה ל-Do it Best, סיטונאית בבעלות חבריה המספקת מוצרי חומרה, עץ ומוצרי בית אחרים לחנויות עצמאיות. ההצעה הראשונית עומדת על 153 מיליון דולר, אך ייתכן שיתקבלו הצעות גבוהות יותר. מנכ"ל True Value, כריס קמפה, הסביר כי לאחר בחינה מעמיקה של חלופות אסטרטגיות, הוחלט כי מכירת העסק היא הדרך הטובה ביותר להשיא ערך ולשרת את השותפים הקמעונאיים ובעלי העניין האחרים בעתיד.
מנכ"ל Do it Best, דן סטאר, הביע אופטימיות לגבי העסקה, באומרו כי לחברתו יש היסטוריה מוכחת של הנעת רווחיות באמצעות התפעול היעיל ביותר בתעשייה. הוא מאמין כי הרכישה, אם תושלם, תספק ל-True Value ולחנויות הכלי בית העצמאיות את ההזדמנויות החזקות ביותר לצמיחה בשנים הקרובות. העסקה צפויה להיסגר עד סוף השנה, אלא אם יתקבלו הצעות טובות יותר.
עוד ב-
סיפורה של True Value מדגים את האתגרים העומדים בפני עסקים מסורתיים בעידן הדיגיטלי ואת הצורך בהסתגלות מהירה לשינויים בשוק. בעוד שפשיטת הרגל מסמנת סוף עידן עבור המותג הוותיק, היא גם פותחת פתח להתחדשות תחת בעלות חדשה. האופן שבו תתמודד Do it Best עם האתגרים שהביאו לנפילתה של True Value יהיה מבחן מעניין ליכולתן של חברות מסורתיות להתאים את עצמן למציאות הקמעונאית המשתנה במהירות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.לא ישראלי - לא קורא !!!! (ל"ת)פנסי 10/2024/16הגב לתגובה זו2 0סגור
-
3.מה עם החברה לזיבולי שכללבדני 10/2024/16הגב לתגובה זו1 0שהוקמה בטנגנייקה התיכונה והתברר שלא היו מים בשרותים. אולי תסבירו מה פשר הכתבות האלו? למי זה מיועד?? דרך אגב שמעתי שחברה ל"לוקשים" שינתה את אורכם ב1.3 ננו מילימטר דבר שהביא לחיסכון של 2.74 דולר.סגור
-
2.אבל ? האיש נפטר כמעט בן מאה וזכה ליצור !Yif 10/2024/16הגב לתגובה זו0 0די כבר עם כותרות דרמתיות כשנהרגים כאן חיילים שהיו יכולים להיות הנינים שלו. האיש היה מוערך, ונפטר בשיבה טובה.סגור
-
1.יום ויבוא ונבין למה זה מעניין אותנובהלה 10/2024/15הגב לתגובה זו1 0יום יבוא ונצליח להבין מה מעניין לנו.. פשיטות הרגל של רשתות בארהב .סגור