כסף וצרכנות

בשורה קשה לצרכנים בישראל: זה מותג הגלידות והקרמבו שייחסר במדפים

שינויים דרמטיים בתעשיית המזון הישראלית: המתיחות הביטחונית בצפון משבשת את ייצור הגלידות והקרמבו ועשויים להיתקל בקשיים ומחסור כבד
מערכת ice |  4
גלידה (צילום freepik, unsplash)
המצב הביטחוני המתוח בצפון ישראל ממשיך להשפיע על תעשיית המזון המקומית, כאשר מפעל הגלידות שטראוס בעכו נאלץ להשבית את פעילותו בפעם השנייה בתוך חודשיים. המפעל, הנמצא בבעלות חברת יוניליוור, מייצר מגוון רחב של מוצרי גלידה פופולריים, ביניהם הקרמבו האהוב, גלידות מגנום, קרמיסימו, ומותגים נוספים. הסגירה הראשונה התרחשה לפני כחודש בעקבות אירוע ביטחוני, וכעת המפעל נסגר שוב בשל ההסלמה האחרונה באזור.
על פי YNET, השבתת המפעל מעוררת חששות לגבי מחסור אפשרי במוצרי גלידה ברחבי הארץ. בעוד שרוב נקודות המכירה עדיין מחזיקות במלאי, כבר ניכרים חוסרים בחלק מהמקומות, מצב שעלול להחמיר אם ההשבתה תימשך. עם זאת, מכיוון ששיא עונת הגלידות כבר חלף, ייתכן שההשפעה על הצרכנים תהיה מתונה יותר. לגבי הקרמבו, שהוא מוצר עונתי פופולרי, קיימות אלטרנטיבות כמו ה"מנבו" של חברת פלדמן, אך עדיין לא ברור אם יוכלו למלא את החלל שייווצר בשוק.

הסיבה העיקרית להשבתת המפעל קשורה לשימוש באמוניה, גז חיוני לתהליך ייצור הגלידות. בשל המצב הביטחוני, הונחו מפעלים באזור הצפון לצמצם או לפנות מאגרי חומרים מסוכנים, כולל אמוניה, כדי למנוע סיכון לציבור במקרה של פגיעה או ירי מלבנון. יוניליוור הדגישה כי לא ניתן לייצר גלידות ללא שימוש באמוניה, שכן היא חיונית לקירור מערכות הייצור והמקפיאים במפעל.
השפעת ההשבתה מתפרסת מעבר למוצרי הגלידה המוכרים. המפעל בעכו אחראי גם לייצור מגוון רחב של שלגונים ומוצרי קפואים אחרים, כגון מסטיגם, סולרו, קורנטו, ועוד. בעוד שחלק ממוצרי המותג, כמו סוגים מסוימים של מגנום, מיוצרים במדינות אחרות כמו טורקיה, שבדיה והונגריה, ההשבתה עלולה להשפיע משמעותית על זמינות המוצרים המיוצרים מקומית בשוק הישראלי.
מצב זה משקף את האתגרים הרחבים יותר שעומדים בפני התעשייה הישראלית באזורי הסכסוך. בעוד שמפעלים מסוימים, כמו מפעל החיתולים בייביסיטר בקיבוץ עמיר, ממשיכים לפעול כרגיל בשל היותם מוגדרים כחיוניים, אחרים נאלצים להתמודד עם הגבלות והשבתות. מצב זה מדגיש את הצורך באיזון עדין בין שמירה על הביטחון לבין הבטחת המשך הפעילות הכלכלית, ומעלה שאלות לגבי ההשלכות ארוכות הטווח על התעשייה והצרכנים כאחד.
מיוניליוור נמסר בתגובה לידיעת YNET: "בעקבות המצב הביטחוני והנחיות פיקוד העורף, מפעל גלידת שטראוס בעכו לא פועל באופן רציף בתקופה האחרונה. בשל כך ייתכנו חוסרים בחלק מהמוצרים ואנחנו עושים כל מאמץ להשלים אותם ולהמשיך לספק את מוצרי הגלידה האהובים שלנו בכל רחבי ישראל".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כבר מזמן לא קונים קרמבו שטראוס
    רוחמה 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האחרים הרבה יותר גדולים וטעימים יותר
    סגור
  • 3.
    גם כך כל שנה
    אין צורך 09/2024/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקטינים את הקרמבו ומעלים את המחיר, חוסכים במחיר עטיפה ומה לא. כל הכיף הלך.
    סגור
  • 2.
    הגיע הזמן שבישראל אחסון חומרים מסוכנים
    מאור 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יהיה מוגן מתחת לאדמה.
    סגור
  • 1.
    מחסור בגלידןת
    ציפוש 09/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוי ואבוי איך נשרוד בלי הגלידות? השתגעתם לגמרי
    סגור