השוק

יניב הכנסות של 2.5 מיליארד דולר: פרויקט הענק של ישראל בארה"ב

קבוצת אשטרום החלה הפעלה מסחרית של פרויקט האנרגיה המתחדשת הראשון שלה בארה"ב; הפרויקט החל להניב הכנסות, כאשר כ-60% מייצור החשמל יימכר לחברת החשמל העירונית של סן אנטוניו למשך 20 שנה. ה-EBITDA המצרפי לאורך תקופת ההפעלה יעמוד על כ-2.1 מיליארד דולר
מערכת ice | 
איציק מרמלשטיין, מנכ"ל אשטרום אנרגיה מתחדשת (צילום באדיבות החברה,unsplash,pexels)
קבוצת אשטרום מדווחת כי פרויקט האנרגיה הראשון שהקימה בארה"ב חברת הבת, אשטרום אנרגיה מתחדשת, יוצא לדרך והתחיל לפעול ולהניב הכנסות.
החברה קיבלה את האישורים הנדרשים המהווים למעשה את התנאי המתלה, על פי הסכם מכירת החשמל, למעבר פרויקט האנרגיה הסולארית, טיירה בוניטה (Tierra Bonita) שבמדינת טקסס, לשלב ההפעלה המסחרית. זאת, בהמשך לחיבור הפרויקט לרשת ההולכה ולהשלמת בדיקות ההרצה של הפרויקט שבוצעו בחודשים האחרונים. תחילת ההפעלה מתרחשת במועד מוקדם ביחס למועד ההסכמי. 
להערכת החברה, ההכנסות הכוללות הצפויות לאורך כל חיי הפרויקט, כ-40 שנה, הינן כ-2.5 מיליארד דולר וה-EBITDA לאורך התקופה צפוי לעמוד על כ-2.1 מיליארד דולר. סך ההכנסות בשנת הפעילות המלאה הראשונה של הפרויקט, צפוי לעמוד על כ-60 מיליון דולר, כאשר ה-EBITDA השנתית צפויה להסתכם בסך של כ-55 מיליון דולר.

פרויקט טיירה בוניטה. צילום: אשטרום אנרגיה מתחדשת
פרויקט Tierra Bonita הינו פרויקט סולארי הממוקם בטקסס, ארה"ב, והיקפו כ-400 מגה-וואט מותקן (MWdc). הפרויקט משתרע על שטח של כ-9,000 דונם וצפוי להפחית את היקף פליטות הפחמן הדו חמצני ב-500 אלף טון בשנה. הפרויקט הוקם בעלות כוללת של כ-435 מיליון דולר, מתוכו השקיעה החברה כ-165 מיליון דולר כהון עצמי.
אשטרום הבטיחה כבר את מכירת כ-60% מהחשמל שייוצר בפרויקט לאחר שחתמה על הסכם עם חברת CPS Energy, לתקופה של 20 שנה במחיר שסוכם בין הצדדים. חברת CPS Energy היא חברת החשמל העירונית של עיריית סאן אנטוניו, העיר השביעית בגודלה בארה"ב, עם אוכלוסייה של כ-1.5 מיליון תושבים. יתרת החשמל המיוצר מהפרויקט יימכר בשוק החופשי כמקובל.

בנוסף, חתמה אשטרום על הסכם ראשוני מסוגו בהתאם לחקיקת ה-IRA בארה"ב (מאוגוסט 2022), למכירת זיכויי המס בגין הפרויקט לגוף מוסדי אמריקאי בדירוג אשראי Aa3 (Moody's), בתמורה כוללת של כ-300 מיליון דולר לאורך תקופה של 10 שנים.
אשטרום אנרגיה מתחדשת פועלת במספר שווקים גיאוגרפים בדגש על ארה"ב וישראל. פרויקט טיירה בוניטה הוא חלק משישה פרויקטים בהם מחזיקה החברה בארה"ב. היקפם של פרויקטים אלו עומד על סך של כ-1,800 מגה ואט. בנוסף על אחזקותיה בארה"ב, אשטרום אנרגיה מתחדשת מחזיקה בכ-11% מפרויקט אנרגיית רוח בפולין בהספק של 257 מגה ואט. 
קבוצת אשטרום היא מחברות הבנייה והנדל"ן הגדולות בישראל, שמניותיה נסחרות במדד ת"א 125. הקבוצה פועלת ב-8 מגזרי פעילות עיקריים ביניהם אשטרום אנרגיה מתחדשת העוסקת בפיתוח, הקמה ותפעול של פרויקטים בתחום האנרגיה המתחדשת, בדגש על אנרגיה סולארית, רוח ואגירה בארץ ובעולם. יו"ר קבוצת אשטרום הינו רמי (אברהם) נוסבאום. מנכ"ל החברה הוא גיל גירון.
איציק מרמלשטיין, מנכ"ל אשטרום אנרגיה מתחדשת: "מדובר בציון דרך מהותי עבור פעילות האנרגיה המתחדשת של קבוצת אשטרום. תוך שלוש שנים בלבד לאחר הקמת החברה, אנחנו יוצאים לדרך עם פרויקט ענק שהקמנו, בהיקף של 9,000 דונם ובהספק של כ-400 מגה וואט, והוא צפוי להניב בשלב ראשון EBITDA משמעותי של כ-55 מיליון דולר בשנה, כשלמעלה ממחצית החשמל המיוצר מובטחת ללקוח עוגן חזק ולתקופה ארוכה. הפרויקט, אותו אנו מתחילים להפעיל מסחרית חודשים לפני המועד ההסכמי, תורם לייצור חשמל ירוק ונקי יותר, והינו חלק מפעילות שתהווה את אחד ממנועי הצמיחה החשובים של קבוצת אשטרום בשנים הקרובות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה