השוק

אשטרום ברבעון חזק: הכנסות מעל מיליארד שקל; צבר עבודות של 9 מיליארד

על רקע המשבר בענף הנדל"ן, ענקית הבנייה אשטרום מדווחת את תוצאות הרבעון השני של השנה. ההכנסות ברבעון הסתכמו לכ-1.1 מיליארד שקל; הרווח הנקי עמד של 13 מיליון שקל; תזרים המזומנים עומד על 500 מיליון שקל; צבר ההזמנות מתקרב לתשעה מיליארדשקל
מערכת ice | 
גיל גירון מנכ"ל אשטרום ורמי נוסבאום יו"ר הקבוצה (צילום ישראל הדרי, קבוצת אשטרום)
קבוצת אשטרום פרסמה את תוצאותיה הפיננסיות לרבעון השני של שנת 2024, המצביעות על ירידה בהכנסות וברווח הנקי, אך גם על תזרים מזומנים חיובי ונתוני צבר עבודות גבוהים.
הכנסות קבוצת אשטרום ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, ירידה של כ-15% לעומת כ-1.3 מיליארד שקל ברבעון השני של 2023. 
הרווח הגולמי של הקבוצה עמד על כ-238 מיליון שקל, ירידה של כ-10% בהשוואה ל-265 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח התפעולי ברבעון השני הגיע לכ-182 מיליון שקל, ירידה של כ-7% לעומת כ-196 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2023.

הרווח הנקי של קבוצת אשטרום ברבעון השני של 2024 עמד על כ-13 מיליון שקל, ירידה משמעותית לעומת כ-118 מיליון שקל ברבעון השני של 2023. הרווח המיוחס לבעלי המניות עמד על כ-6.1 מיליון שקל, לעומת כ-116 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי מיוחסת בעיקר לגידול בהוצאות המימון, בעקבות הריבית הגבוהה והעלויות הנלוות להתחייבויות צמודות מדד, בנוסף לירידה ברווח הגולמי בעקבות השלכות המלחמה.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-500 מיליון שקל, עלייה משמעותית בהשוואה לכ-128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
הקבוצה מדווחת על צבר עבודות גבוה של כ-8.8 מיליארד שקל, הכולל עבודות בהיקף של כמיליארד שקל הצפויות להתקבל במהלך השנים 2024-2025 מחברות הקבוצה.
במהלך חודש אוגוסט 2024, החל פרויקט האנרגיה המתחדשת Tierra Bonita בארה"ב, שהקימה חברת אשטרום אנרגיה מתחדשת, להניב הכנסות. בנוסף, חברת אשדר ביצעה פדיון מלא וסופי של התחייבויותיה, חדלה מלהיות תאגיד מדווח לפי חוק ניירות ערך.
"קבוצת אשטרום שמרה ברבעון השני על פעילות סדירה ברוב מגזרי הפעילות שלה, לרבות שיעורי רווח גולמי ורווח תפעולי יציבים, איתנות פיננסית ונזילות גבוהה, המתבטאת בין היתר ביתרת מזומנים ומסגרות כספיות לא מנוצלות בהיקף של כ–3 מיליארד שקל ובתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-757 מיליון שקל", מסר רמי נוסבאום, יו"ר דירקטוריון קבוצת אשטרום
"זאת, על אף הירידה בהיקפי הפעילות בחלק מהמגזרים, בשל התמשכות מלחמת 'חרבות ברזל' והשלכותיה, לרבות מצוקת כוח האדם במגזר הקבלנות, הודות להתאמות שביצענו במהלך המחצית הראשונה של השנה". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה