השוק

ענקית ההשקעות בדרך לרכוש חברה ישראלית: אקזיט במיליארד שקל?

קרן פורטיסימו במו"מ למכירת אנרקון טכנולוגיות, שהמתמחה בייצור ספקי כוח למגזר הצבאי, התעופה האזרחית והחלל, שנרכשה על ידי פורטיסימו ב-2015 תמורת כ-50-60 מיליון דולר, בשווי של מיליארד שקל
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום vecteezy, shutterstock)
קרן ההשקעות פורטיסימו, בניהולו של יובל כהן, נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירת חברת אנרקון טכנולוגיות לחברה ציבורית אמריקאית, כך פורסם בכלכליסט. על פי ההערכות, העסקה צפויה להתבצע לפי שווי של מיליארד שקל לפחות.
אנרקון, המתמחה בייצור ספקי כוח למגזר הצבאי, התעופה האזרחית והחלל, נרכשה על ידי פורטיסימו ב-2015 תמורת כ-50-60 מיליון דולר. מאז הרכישה, החברה הרחיבה את פעילותה, כולל רכישת חברת טקאיה ב-2022, המפתחת יחידות תקשורת מוקשחות ליישומים צבאיים.

המתיחות הגיאופוליטית העולמית, ובפרט המלחמה באוקראינה והעימותים במזרח התיכון, יצרו ביקוש מוגבר למוצרי החברה. אנרקון, המעסיקה כיום 550 עובדים, מייצרת את מוצריה במפעלים בהודו, שוויץ וארה"ב, ומשרתת לקוחות מובילים כגון רפאל, התעשייה האווירית, אלביט מערכות, בואינג וברית נאט"ו.
עבור פורטיסימו, המנהלת כיום שש קרנות בהיקף כולל של 2.7 מיליארד דולר, מכירת אנרקון תהווה אקזיט משמעותי נוסף השנה, לאחר מכירת השליטה בחברת התוכנה פריוריטי לבלקסטון תמורת 800 מיליון דולר לפני כחודשיים.
אם תצא לפועל, עסקת מכירת אנרקון צפויה להציג תשואה גבוהה על ההשקעה המקורית של פורטיסימו, ותדגיש את יכולתה של הקרן לזהות ולפתח חברות בעלות פוטנציאל צמיחה משמעותי בתחומי הביטחון והטכנולוגיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה