דיגיטל וטק

קרן פורטיסימו נתבעת ב-1.2 מיליון שקל: מי דורש פיצוי עתק?

תביעה בסך 1.2 מיליון שקלים נגד פורטיסימו בגין פיטורים שלא כדין. נוסף לתביעה, התקבלה גם בקשה לצו עיקול זמני במעמד צד אחד, כנגד חברת אטלס. וכן הוצאו הודעת מחזיק כנגד קרן פורטיסימו, יובל כהן וגם המשרד לביטחון לאומי, אשר אוסרים עליהם להעביר כספים לחברה, עד קבלת פסק דין
מערכת ice |  1
משבר בהיי-טק (צילום shutterstock, freepik)
תביעה בסך כ-1.2 מיליון שקלים הוגשה נגד קרן פורטיסימו, חברת אטלס-אירוספייס הלאטבית, ובעלי תפקיד בחברה לרבות עומרי צ'רני (בנו של הלל צ'רני מפרשת הולילנד), בגין שכר עבודה שלא שולם, פיטורין שלא כדין וקיפוח תנאי העסקה.
נוסף לתביעה, התקבלה גם בקשה לצו עיקול זמני במעמד צד אחד, כנגד חברת אטלס. וכן הוצאו הודעת מחזיק כנגד קרן פורטיסימו, יובל כהן וגם המשרד לביטחון לאומי, אשר אוסרים עליהם להעביר כספים לחברה, עד קבלת פסק דין. את התביעה הגיש מר יגאל קלמן, אשר שימש בחברה כסמנכ"ל שיווק ומכירות בתחום הרחפנים הצבאיים. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד ד"ר גאי כרמי, נופר טפליץ וכפיר קליינמן ממשרד ד"ר גאי כרמי ושות'.
לפי כתב התביעה, יגאל קלמן, מהנדס מכונות שהועסק בתעשיות הביטחוניות במשך כ-21 שנה, חיפש עבודה בתחום מומחיותו. ואכן, מצא כי בקרן פורטיסימו מחפשים מנהל שיווק גלובלי. ההתקשרות נעשתה במשרדי קרן פורטיסימו, כאשר הנתבעים יצרו מצגים עקביים, שהתבררו כמצגי שווא, שהעובד יהיה עובד של קרן פורטיסימו. רק למעלה מחודשיים לאחר שהחל לעבוד בפועל, נשלח לו הסכם התקשרות כפרילנס מול חברת הבת הלאטבית אטלס, ובלית ברירה, עקב העובדה שכבר היה עובד בפועל והוצגו לו מצגים שהאמור הוא רק לצרכים אדמיניסטרטיביים, הוא חתם על ההסכם. 
בכתב התביעה נטען כי הנתבעים הוליכו את התובע שולל ועשו קנוניה, שבמסגרתה גרמו לו להאמין שהוא מועסק עבור קרן פורטיסימו וחברות הקשורות אליה ורק לאחר שהחל לעבוד בפועל, תוך כדי מלחמת " חרבות ברזל" העמידו אותו בפני עובדה, שמעסיקתו הפורמלית היא חברה לטבית, שלא היה לו כל קשר אליה ולא הוצגה בפניו כמעסיקתו במו"מ להתקשרות או בתחילת העבודה.
עוד מפורט בכתב התביעה כי לאחר תקופה בה לא שולם שכרו, למעט העברה חלקית מחשבונו של אחד הנתבעים, דרש קלמן את משכורתו. על רקע דרישות אלה, למרות שהובהר לו שהמעסיק שבע רצון מעבודתו, הוא פוטר. זאת, ללא שימוע ובהודעת דוא"ל מקוממת שאפילו לא לוותה בשיחה כלשהי. בתביעה הוא דורש את השכר המגיע לו, פיצויי פיטורין, הפרשות לפנסיה, החזרי הוצאות נסיעה, החזרי אש"ל, פדיון חופשה, והוצאות משפטיות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פורטיסימו נוכלים...מכיר מטוטנאור ומחברה בשדרות (ל"ת)
    איציק 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור