השוק

מי המשקיעים שיחתמו לכם על הצ'ק? מנכ"ל Qumra Capital | ראיון

הון סיכון - הדור הבא: מי הם המשקיעות והמשקיעים הצעירים והמבטיחים בקרנות ההון סיכון שיעצבו במידה רבה את פני התעשייה באקוסיסטם הישראלי בשנים הקרובות? ice בסדרת ראיונות מיוחדת, והפעם- בועז מוריס, Qumra Capital
מערכת ice | 
בועז מוריס (צילום קומרה)
"אני בועז מוריס, בן 33, נשוי לקרן ואבא גאה למיה. אני רואה את עצמי כישראלי, אמריקאי שאוהב מאוד את הארץ שלנו. המסע שלי מארה"ב לישראל שהתחיל ב-2013 היה הגשמת חלום ילדות שנולד בעקבות החינוך הציוני מהבית. התהוות החלום הייתה בשירות הצבאי שלי ביחידה עילית של סיירת צנחנים, מאז ועד היום אני עושה שירות מילואים באופן פעיל, כולל בחודשים האחרונים בהם שירתתי  בעזה אחרי פרוץ המלחמה".
"המעבר שלי משירות צבאי לעולם ההייטק החל עם סטארטאפ בתחום הסייבר, מה שהצית את תשוקתי לטכנולוגיה ולקרנות הון סיכון. תשוקה זו הניעה את הקריירה שלי מ-Pereg Ventures להובלת השקעות טכנולוגיות בפניקס, ועד לתפקיד הנוכחי שלי כ-Principal ב-Qumra Capital".
"קרן קומרה היא מבין קרנות ההון סיכון המובילות בארץ להשקעות בסטארטפים בשלבי צמיחה, שמטרתה העיקרית היא למנף את צמיחתן של החברות הישראליות, המובלות על ידי יזמים יוצאים מן הכלל – אל הזירה הבינלאומית. הקרן מנהלת למעלה ממיליארד דולר של AUM והשקיעה עד כה בסטארטפים כגון: Fiverr, JFrog, Riskified, AppsFlyer, Augury, At-Bay וכו'".
"המיקוד שלנו הוא בחברות בסבבי גיוס של B ו-C שהוכיחו את ההתאמה בין המוצר לשוק ולמכירות שלהן ומוכנות לצמיחה אקספוננציאלית. אנחנו לא רק משקיעים; אנו מספקים את התמיכה האסטרטגית כדי לעזור לחברות הפורטפוליו שלנו לממש את הפוטנציאל המלא שלהן".
"בתפקידי כפרינסיפל בקרן אני פוגש יזמים ויזמות רבים, אני מוביל תהליכי השקעה ואני לומד בכל יום על טכנולוגיות מדהימות שמשנות את העולם. אני אוהב מאוד את התפקיד שלי ומרגיש שמצאתי את הדבר שאני רוצה לעשות עוד שנים רבות".
מהי אסטרטגיית ההשקעה כיום בהתאם למציאות המאקרו- כלכלית?
"אסטרטגיית ההשקעות של Qumra מתמקדת בזיהוי חברות יוצאות דופן עם צוותי יזמים חזקים במיוחד כאלה שהשיגו התאמה בין המוצר לשוק ולמכירות, ושנמצאות בשלבים המוקדמים של בניית מנגנון יציאה לשוק חזק עם פוטנציאל צמיחה. באופן ישיר יותר, אנו מובילים סבבי השקעה בסדרות B ו-C, שבהם החברות בדרך כלל הגיעו להכנסות שנתיות של 7-10 מיליון דולר".
"בעבר, המשקיעים שמו דגש משמעותי בעיקר על שיעור הצמיחה של העסקים. בקומרה אנו נלהבים כאשר אנו רואים צמיחה גבוהה בהכנסות יחד עם מדדים מרשימים שמעידים על עסק יעיל וניתן ל-scaling. חלק מה-KPI שאנו מנתחים כוללים שמירה על הכנסות נטו, שיעור נטישה, עלויות רכישת לקוחות, ויעילות מכירות. בסופו של דבר, כאשר אנו רואים חברה שמשלבת את ה"דרישות הרכות" של צוות, מוצר ושוק, עם צמיחה חזקה ויעילה, אנו יודעים שאנו עדים למוביל שוק פוטנציאלי".
באיזה חברה אתה הכי גאה שהשקעתם?
"השקענו לאחרונה ב- Agora ,חברה מרגשת בתחום ה-SaaS שבנתה פלטפורמת תפעול למשקיעי נדל"ן, במטרה לייעל את זרימת העבודה וביצוע אוטומזיציה לכל הפעילות האופרטיבית שמתרחשת ברקע. Agora משקפת את כל התכונות שמחפשים משקיעים: צוות חזק במיוחד, שוק גדול, ומוצר מדהים שאומת על ידי משוב חיובי מלקוחות".
מה מצב ההשקעות בקרן כרגע? מגמות/טרנדים מעניינים?
"השנתיים האחרונות היו סוערות מאוד הן ברמה הגלובלית והן בישראל. מבחינה כלכלית, סוף מחזור הריבית הנמוכה בארה"ב פגע קשות בחברות הטכנולוגיה. כאן בישראל ראינו את זה בצורה דרמטית, שכן חברות שבעבר גייסו סכומים גדולים ושכרו כמה שיותר עובדים, נאלצו לקבל החלטות קשות כדי לשרוד. בנוסף לכך, מבחינה גיאופוליטית, מאז ההתקפה האכזרית ב-7 באוקטובר, חברות ישראליות נאלצות להתמודד עם עובדים מגויסים למילואים וגם נמצאות תחת פיקוח ככל שהן מוכרות לחו"ל".
"עם זאת, הטכנולוגיה הישראלית לא מפספסת הזדמנות להלהיב ולהראות את עמידותה. אנו נרגשים לראות שמספר החברות בשוק שמחפשות לגייס כספים עלה באופן משמעותי. מה שחשוב ביותר, אנו רואים רבות מהחברות שלא רק ששרדו את השנתיים האחרונות, אלא גם שגשגו – הן התמקדו ביעילות ואפקטיביות טובה יותר, וגדלו בצורה מרשימה מאוד. זהו סימן מצוין עבור האקוסיסטם הטכנולוגי שלנו ואנחנו בקומרה  מאוד אופטימיים לגבי המובילות הטכנולוגיות הישראליות. יש לנו כסף להשקעות ואנחנו מחפשים באופן פעיל השקעות חדשות".
מה אתה ממליץ ליזמים בתחילת מאמצי הגיוס?
"לסיבובי גיוס בשלבים מאוחרים יש דינמיקה שונה מאשר לסבבי גיוס ראשונים. כאשר המייסדים פונים למשקיעים בשלבי הצמיחה,  לחברה יש כבר היסטוריה וחשוב שהם יתכוננו ויבנו את התשתית לתהליך מוצלח. זה כולל בניית חדר נתונים שלם (Data room), הכוללים בין היתר נתונים פיננסיים היסטוריים וכן תחזיות, KPI, pipeline, ניתוח תחרותי מפורט, cap table, ניתוח TAM מפורט וכו'".
מה אתה מחפש ביזמים לפני שאתה חותם על הצ'ק?
"מייסדים יוצאי דופן מחזיקים במס' תכונות יסוד: חזון נועז, מומחיות עמוקה בתחום, כישורי תקשורת מצוינים, ודחף להצליח. עם זאת, אנו מחפשים שתי תכונות נוספות חיוניות. ראשית, 'מיינדסט של צמיחה': תשוקה בלתי נלאית לשיפור אישי ועסקי. סטארטאפים מתפתחים כל כך מהר, וזה אומר שמדדים ותהליכים מנחים חייבים להתעדכן במקביל. שנית, היכולת לזהות ולגייס כישרונות ברמה גבוהה. אנחנו מצפים ממנכ"ל/ית החברה להיות לא רק יזמים טובים אלא גם מנהלים מצויים. רבים מהסטארטאפים מתקשים בגלל גיוס שגוי לתפקידים מרכזיים כמו מכירות, שיווק או פיננסים. המייסדים הטובים ביותר מבינים את הצרכים שלהם בצורה מדויקת ובונים סביבם צוות חזק ומשלים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה