השוק

האנליסטים מייסדים תחזיות ומתמחרים מחדש את האג"ח באירופה

בבנק השוויצרי לומברד אודייר שמתמחה בניהול עושר, מייסדים תחזיות לשנת 2025; האנליסטים של הבנק מעריכים שהאג"ח של ממשלת צרפת זול אולם אג"חים של גרמניה וספרד נראים אטרקטיביים יותר
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר מנתחים את הסיטואציה המורכבת למדיי בעולם ההשקעות ומייסדים תחזיות ראשונות לשנת 2025. "הכלכלה הגרמנית מתמודדת עם אתגרים משמעותיים: הצמיחה נבלמה, המודל התעשייתי שלה מאותגר, והנוף הפוליטי נראה שברירי" כותבים בלומברד אודייר.
"למרות זאת, שוק המניות הגרמני הציג עלייה מרשימה של יותר מ-10% מתחילת השנה, והאירו נותר יציב מול הדולר. נשאלת השאלה כיצד משקיעים צריכים להתמקם בהשקעותיהם באירופה, לאור המצב הנוכחי.
"מאז 2021, הכלכלות הגדולות של האיחוד האירופי, ובראשן גרמניה, ואחריה צרפת, מפגרות מאחורי חברות אחרות באיחוד. מדינות דרום אירופה, דוגמת ספרד, איטליה ויוון, נהנו מהתאוששות מהירה יותר לאחר מגפת הקורונה, בזכות חשיפה גבוהה למגזר השירותים ובעיקר תיירות, לצד פגיעה מופחתת מהתייקרות מחירי האנרגיה והריבית הגבוהה.
"גורם נוסף לתמיכה בצמיחתן הוא מימון משמעותי שהתקבל מקרן ההתאוששות של האיחוד האירופי, שהיווה כ-10% מהתמ"ג שלהן, בהשוואה לסיוע זניח לגרמניה וצרפת.
"ב-2023, כלכלת גרמניה התכווצה ב-0.3%, בעוד שבמדינות כמו ספרד ואיטליה נרשמה צמיחה של מעל 2%. גם השנה, הצמיחה בגרמניה מדשדשת, עם צפי של 0.1% בלבד. אחד ההסברים לפערים הללו הוא גישת הצנע הפיסקלית של גרמניה, שהביאה לגירעון תקציבי של 2.5% בלבד ב-2023, בהשוואה לגירעונות עמוקים יותר בצרפת (מעל 5%) ובאיטליה (7%).
"למרות מגמות אלו, אנו מעריכים שהפער בין גרמניה וכלכלות אחרות באירופה יתחילו להצטמצם ב-2025, כאשר תחזיות מצביעות על צמיחה של 1% בגרמניה. מנגד, הכלכלות הקטנות צפויות להאט, עם התפוגגות השפעות העלייה במחירי האנרגיה וסיום המימון מקרן ההתאוששות של האיחוד האירופי".
"למרות ההתכווצות הכלכלית של גרמניה, שוק העבודה שלה שמר על יציבות, ושיעור האבטלה נשאר נמוך יחסית, מה שתמך בצריכה הפרטית. בנוסף, כל הקלה במתיחות הגיאופוליטית באוקראינה או במזרח התיכון עשויה להביא להשקעות תעשייתיות חדשות שיתמכו בצמיחה האזורית".
באשר לשוק המניות האירופי, כותבים בלומברד אודייר כי "הביצועים של שוקי המניות באירופה היו מעורבים השנה, בעיקר בשל הבדלים במבנה הסקטוריאלי. מדדים כמו אלו של איטליה וספרד נהנו ממשקל גבוה של מניות הבנקים, שהרוויחו מהעלאות הריבית שהגדילו את הכנסות הריבית שלהן. לעומת זאת, השוק הגרמני, הרגיש להיחלשות האירו, הצליח לשמור על ביצועים טובים למרות החולשה במגזר התעשייתי, בעוד שהשוק הצרפתי נפגע מחוסר היציבות הפוליטית.
"בטווח הקצר, ירידות ריבית צפויות ליצור לחצים על הכלכלות הקטנות, בעוד שתחזיות הרווחים החזקות יותר עבור גרמניה וצרפת עשויות לתמוך בשוקי המניות שלהן". 
בעקבות הורדת הריבית של הבנק המרכזי האירופי "השווקים מצפים להורדות נוספות בהמשך השנה ובמהלך 2025. בטווח של 12 חודשים, אנו צופים תשואות של 1.65% באג"ח הגרמניות ל-2 שנים ו-2.05% לאג"ח ל-10 שנים. הרחבת פער התשואות בין האג"ח לטווח הקצר והארוך תומכת בהעדפה שלנו לאיגרות חוב לטווח של 5-7 שנים באירו.
"אג"ח ממשלתיות צרפתיות אמנם נראות זולות ביחס היסטורי, אך השוק משקף את יחס החוב הציבורי הגבוה של צרפת. לעומת זאת, האג"ח הגרמניות והספרדיות נראות מושכות יותר בהשוואה לאיטלקיות והצרפתיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה