השוק

אנליסטים: הסבירות שה-S&P500 ישבור שיא היסטורי, הולכת וגדלה

אנליסטים שמסקרים את השווקים מעריכים שהסיכויים שה-S&P500 ישבור שיא היסטורי ברמה של 6,000 נקודות הולכים וגדלים; האנליסטים מעלים את תחזיות הרווח שלהם לחברות המרכיבות את המדד ומעל הכל יש את ה"מומנטום" שתומך במגמה
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
אחת המוסכמות בקרב האנליסטים שמסקרים את השווקים מדברת על כך שה-S&P500 נמצא במכפילים גבוהים מאוד. כך למשל המדד הפופולרי והחשוב הזה נסחר במכפיל של יותר מ-22 כשהממוצע הרב שנתי שלו נע בטווחים של 15 עד 19 ומכאן המסקנה המתבקשת היא שאם הרווחים של הפירמות לא יעלו, המדד יצטרך לרדת כדי להיפגש בנקודת האיזון.
בשבוע שעבר היה זה ג'רום פאוול, יו"ר הפדרל ריזרב שהוריד את הריבית ב-0.5% הורדה שהייתה ברף העליון של התחזיות והנחת העבודה כרגע שהמדיניות של הפד תמשיך להיות להוריד את הריבית בין אם זה יהיה בקצבים נמוכים יותר ובין אם בקצבים גבוהים, אבל השורה התחתונה היא של הורדת ריבית.
האנליסטים שמסקרים את השווקים מעריכים היום שהמומנטום כרגע משחק לטובת ההשקעה במדד ה-S&P500 שנסחר כעת ברמה של 5,718 נקודות וזה אומר ששבירה של רמה היסטורית שנמצאת ב-6,000 נקודות היא קרובה ובטח שהיא אפשרית אפשרית.
הנימוקים של האנליסטים נמצאים בשתי נקודות. הנקודה הראשונה והחשובה היא שהורדת הריבית תתמוך בביצועים של הפירמות וזה אומר שמחד הוצאות המימון שלהן יפחתו ובמקביל ההאטה בקצב האינפלציה תבלום או לפחות תצמצם את העלייה בהוצאות הגולמיות שלהן. 
הנחת העבודה החשובה הזו מביאה את האנליסטים למסקנה שיש להעלות את תחזיות הרווח של החברות לשנה הקרובה ומכאן שהאנליסטים מעריכים שמכפיל הרווח יגדל ב-15.2% השנה לעומת התחזית הקודמת שצפתה לעלייה במכפיל של 10%.
מעבר לזה, אומרים האנליסטים, המונמטום כרגע משחק לטובת שוק המניות וזה אומר שהמחירים, לפחות להערכת האנליסטים, ימשיכו לעלות וגם כאן הם מנמקים את התהליך הזה בירידה של הריבית, בירידה של תשואות האג"ח ובחיפוש המתמיד אחרי תשואה עודפת וזה, לפחות לפי ההערכה כרגע, תומך בשבירה של מחסום ה-6,000 נקודות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה