השוק

דיווח: סיטי בנק ואפולו יקימו פעילות אשראי משותפת בהיקף של 25 מיליארד דולר

על פי הדיווח, סיטי בנק ואפולו יקימו פעילות משותפת בהיקף ענק של 25 מיליארד דולר שמטרתו תהיה פתרונות אשראי לחברות פרטיות בארה"ב; הפעילות המשותפת תאפשר באופן עקרוני לסיטי למקסם את היכולת להניב תשואות עודפות בעולם שנכנס לתוואי ריביות יורד
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
סיטי בנק וחברת ההשקעות אפולו האמריקאית יקימו פעילות משותפת בהיקף ענק של 25 מיליארד דולר. הפעילות המשותפת תיכנס לעולמות האשראי והמימון של חברות פרטיות ובכך למעשה תנצל סיטי טוב יותר את ההון שלה טוב יותר תוך שימוש במאגר הלקוחות של אפולו. זאת על פי דיווח בכלי התקשורת הכלכליים בוול סטריט.
הדיווח הזה הוא מעניין מאוד שכן עולם שנשכנס לתוואי ריביות יורד יוצר בעיה למערכת הבנקאית שתיאלץ במוקדם או המאוחר "לגלגל" את הורדות הריבית לעולמות האשראי ואם הנגישות של אשראי עבור החברות הגדולות בארה"ב היא סבירה ומכאן כושר המיקוח שלהן טוב, הרי שהריביות שיגבו הבנקים יהיו נמוכות יותר ויבואו לידי ביטוי בשורת הרווח.
הדרך המקובלת להשיג תשואה עודפת במערכת הבנקאית על הכסף שלהם היא לפנות לפתרונות מימון לחברות פרטיות קטנות יותר או מה שמקובל לכנות "בינוניות וקטנות" שהן חברות פרטיות שהחיתום שלהן צריך להיות פשוט יותר ומכאן שהריביות ניתן לגבות מהן גבוהות יותר. אבל הצד השני של הדברים הוא שרמת הסיכון של הבנק הולכת וגדלה.
סיטי בנק הוא אחד הגורמים האקטיביים ביותר בעולם המימון המוכר לנו, כלומר הבנק פעיל מאוד במימון עסקאות ואשראי אבל דורש חיתום נוקשה כמו ערבויות, ביטחונות הדוקים יותר וכן הלאה. אפולו פועלת בתחום העסקאות הממונפות, כלומר היא לקוחת על עצמה סיכונים גדולים כשהצד השני של הסיכונים האלה, אלה התשואות.
באופן עקרוני שילוב בין שמרנות בנקאית כמו שסיטי מייצג לבין תעוזה וסיכונים כמו שאפולו מייצגת יכול לייצר חיה מעניינת בעולם של תוואי ריביות יורד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה