השוק

הבנקים בישראל נושמים לרווחה: האיש שגנב את המידע שלכם נעצר

הרשות להגנת הפרטיות ושוטרי מחוז מרכז פענחו פרשיית הונאה וחדירה למאגרי מידע רגישים ועצרו בתום חקירה סמויה ומשולבת, תושב המרכז בחשד לעבירות פגיעה בפרטיות, הונאה, מרמה והתחזות תוך חדירה ושימוש במאגרי מידע ממשלתיים בניגוד לחוק
מערכת ice | 
פועלים, דיסקונט, לאומי (צילום Magma Images, פלאש 90)
היחידה המיוחדת ללוחמה בפשיעה (יל"פ) של מרחב שפלה במחוז מרכז ביחד עם יחידת החקירות של הרשות להגנת הפרטיות, ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה ומשולבת. החשוד, תושב רמת גן בשנות ה - 50 לחייו,  שימש על פי החשד כ"קבלן" עבור משרדי חקירות פרטיים וחדר למאגרי מידע של גופים ממשלתיים ומסחריים, לרבות בנקים, על מנת להוציא משם מידע רגיש תמורת תשלום.
ראשיתה של הפרשייה, עם קבלת צבר תלונות של אזרחים מכל רחבי הארץ, שזיהו שינויים בלתי מוסברים בפרטים האישיים שלהם ב"אזור האישי" באתרים שונים ולפיכך נפתחה חקירה פלילית לצד ניתוח ומיצוי ראיות מהרשת.  עם התפתחות החקירה, התברר כי על פי השיטה נהג החשוד לחדור למאגרי מידע ולדלות פרטים אישיים של הקורבנות, ובכלל זה מצבם הכלכלי, הרפואי והמשפחתי, כאשר בעבור המידע קיבל על פי החשד תשלום ממי ש"הזמין" את העבודה. באופן זה, פגע החשוד לכאורה בפרטיות עשרות קורבנות בצורה משמעותית. 

עוד עלה, כי החשוד נהג לפנות למוקדנים והתחזה בפניהם בתור האדם שעליו הוא זמם לאסוף מידע, תוך שהוא משכנע את המוקדנים השונים לשנות את פרטי המייל או מספר הטלפון של הקורבן כך  שסיסמת הגישה לאזור האישי, תישלח ישירות למייל או לטלפון שהחשוד מחזיק בו. באופן זה, המוקדנים נתנו לחשוד גישה לאזור האישי של הקורבנות בו מופיע המידע האישי שלהם. במקרים אחרים שכנע החשוד את המוקדנים לשלוח למספר פקס שמסר להם, מסמכים המקושרים לאותו קורבן, שוב, על ידי התחזות לו. גם במקרים אלו השיג החשוד מידע אישי רגיש מתוך מאגרי המידע של אותו גוף.
עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, ערכו בלשי יל"פ שפלה במשטרה והרשות להגנת הפרטיות חיפוש במשרדי החשוד, במסגרתו תפסו מחשבים, טלפונים, כרטיסי SIM רבים והקלטות שיחות של החשוד עם המוקדנים בעת שהוא מתחזה לאחרים.  כאמוּר, צוות החקירה המשותף הצליח לחשוף את שיטת העבודה של החשוד, שהתבססה על שימוש בעשרות תיבות מייל, מספרי פקס ומספרי טלפון שונים לצורך ביצוע ההתחזות וההונאה.
ברשות להגנת הפרטיות ובמשטרה מדגישים בפני הציבור, כי שימוש במידע אישי מתוך מאגרי מידע הינו פגיעה חמורה בפרטיות ומהווה עבירה פלילית חמורה, שהסנקציה בגינה היא עונש מאסר בפועל. הציבור מתבקש להפגין ערנות במקרה של שינוי בפרטים אישיים באתרים בהם נכלל מידע אישי שלו. כלל הממצאים והתשתית הראייתית הועברו בימים אלה, עם סיום החקירה המשולבת, לעיון והחלטת מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה