השוק

להביא את פסגות בחזרה לפסגה: רני צים מוכר את השלד הבורסאי

עם חובות אישיים של למעלה ממאתיים מיליון שקל שמקורם, בין היתר, ברכישת פסגות מאלטשולר ב-2021, רני צים מוכר כ-66% ממה שהיה בית ההשקעות הגדול בישראל, לפי שווי של 60-68 מיליון שקל
מערכת ice | 
רני צים (צילום מאיר אדרי)
רני צים, בעל השליטה בחברת פסגות, נמצא בעיצומם של מגעים למכירת 65.7% מהמניות שלו ליניב בנדר, המנכ"ל לשעבר של החברה. אם העסקה תצא לפועל, בנדר צפוי לשלם בין 40 ל-45 מיליון שקל לפי שווי של 60-68 מיליון שקל, פרמיה של עד 17% על שווי השוק הנוכחי של פסגות, העומד על 58 מיליון שקל. נכון לסוף הרבעון השני, החברה מחזיקה 13.4 מיליון שקל במזומן.
פסגות, שהיתה במשך שנים בית ההשקעות הגדול בישראל, הפכה לשלד בורסאי לאחר שמכרה את פעילותה העיקרית. לפי נתוני הרשות לניירות ערך, פסגות איבדה חלק משמעותי מנתח השוק שלה. בנדר, המחזיק כיום ב-7.4% ממניות החברה, שואף להחיות את המותג ולצקת לתוכו פעילויות חדשות שיביאו לשינוי כיוון.

צים מתמודד עם חובות אישיים של מעל מאתיים מיליון שקל. בין הנושים המרכזיים נמצאים בית ההשקעות הפניקס, עם חוב של 45-50 מיליון שקל, ואמפא קפיטל, חברת האשראי של האחים נקש, שלומי פוגל ומנורה מבטחים. החובות הללו נגרמו, בין היתר, בעקבות רכישת פסגות בשנת 2021 תמורת 405 מיליון שקל. לאחר הרכישה, צים מיזג את ואליו קפיטל באמצעותה רכש את פסגות, לתוך פסגות עצמה. כך, חלק מהחובות שנוצרו בעקבות רכישת פסגות הועברו לחברה הממוזגת. 
צים מכר כמה נכסים בחודשים האחרונים לכיסוי החובות. בכלל זה מכירת 9% ממניות חברת הנדל"ן רני צים מרכזי קניות לבית הזהב, בעסקה שהניבה לו 36.3 מיליון שקל, לפי שווי של 403 מיליון שקל. לבית הזהב יש אופציה לרכוש 16% נוספים ב-73 מיליון שקל.
בנדר, שבעבר ניסה לגבש קבוצת משקיעים לרכישת פסגות במלואה, רואה בעסקה הנוכחית הזדמנות להחיות את החברה. אם העסקה תצליח, בנדר מעוניין לבצע שינויים במטרה להביא לשיפור בתוצאות העסקיות של פסגות, במטרה להחזיר את החברה למעמדה המוביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה