השוק

פסגות נפרדת: המותג וחבר הבורסה נמכרו ב-82 מיליון שקל

הקבוצה ממשיכה את המהלך של יציאה מאחזקותיה בתחום הפיננסים וההשקעות. הרוכש: תאגיד ייעודי שיוקם על ידי פירמת הייעוץ הפיננסי גיזה זינגר אבן. בעל השליטה רני צים: "השלב האחרון ליציאה מתחום שוק ההון". היו"ר דניאל לבנטל: "יחזק את איתנותה הפיננסית של החברה, ויאפשר את כניסתה לתחום חדש ומבטיח"
מערכת ice | 
בניין פסגות (צילום אלכסנדר כץ)
פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות ממשיכה את המהלך של יציאה מאחזקותיה בתחומי הפיננסים וההשקעות. הקבוצה הודיעה היום (חמישי) כי חתמה על מזכר הבנות בלתי מחייב למכירת מלוא החזקותיה (100%) בחברת פסגות ניירות ערך, הפועלת בין השאר בתחום הברוקראז' ושהינה גם בעלת רישיון של חבר הבורסה וכן למכירת המותג "פסגות".
הרוכש הינו תאגיד ייעודי שיוקם על ידי גיזה זינגר אבן, פירמת הייעוץ הפיננסי והבנקאות להשקעות הגדולה והמובילה בישראל (תחזיק 80% מהזכויות) ואחרים, אשר יכלול גם את יניב בנדר, המנכ"ל הקודם של החברה. פסגות נמצאת בתקופה האחרונה בתהליך של הצפת ערך נכסיה ושינוי מיקוד פעילותה, זאת בהמשך ליציאתה מפעילותה כבית השקעות, וכניסתה לתחום התעשייה הביטחונית.

"כבר הודענו על חתימת מזכר הבנות לרכישת פעילות בתחום של התעשיות הביטחוניות". רני צים (צילום: מאיר אדרי)
תמורת העסקה מסתכמת בכ-25 מיליון שקל תמורת הפעילות, ובתוספת תמורת המזומנים וההון החוזר שעומדים לרשות החברה הנרכשת, כאשר סכום זה עשוי להשתנות בהתאם למאזן החברה במועד השלמת העסקה ולהתאמות שיוסכמו עליהם לאחר בדיקת הנאותות שיבצע התאגיד הרוכש. נכון ליום 31 במרץ 2024, סך התוספות לתמורה בגין מזומן והון חוזר עומדות על כ-57 מיליון שקל ולפיכך התמורה הכוללת עומדת על כ-82 מיליון שקל.
רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות: "קבוצת פסגות עושה היום צעד נוסף ביישום הצעדים עליהם הכריזה. מכירת פעילות חבר הבורסה מהווה את השלב האחרון של יציאת הקבוצה מתחום שוק ההון. בהמשך לכך, כבר הודענו על חתימת מזכר הבנות לרכישת פעילות בתחום של התעשיות הביטחוניות, המתאפיינת בצמיחה וברווחיות, ושעשויה להניב לבעלי מניותיה של פסגות ערך רב בשנים הבאות".
דניאל לבנטל, יו"ר ומנכ"ל פסגות: "פסגות עשתה כברת דרך משמעותית בתקופה האחרונה, כאשר בחודש מאי האחרון השלמנו את מכירת חברת קרנות הנאמנות לאיביאי בתמורה לכ-147 מיליון שקל, בהמשך למכירת פעילות הקרנות וניהול התיקים לקבוצת הפניקס. בנוסף, הודענו על הקדמת פירעון של  אגרות החוב שלנו, ולאחרונה דיווחנו גם על חתימת מזכר הבנות לרכישת חברת רובו-טים הפועלת בתחום הביטחוני הצומח בקצבים משמעותיים. בכך יושלם יישומה של התכנית לממש את פעילות בית ההשקעות, לחזק את איתנותה הפיננסית של החברה, ולהיכנס לתחום פעילות חדש ומבטיח".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה