השוק

רני צים בעסקת ענק: פסגות מכריזה על רכישת חברה בתעשייה הביטחונית

קבוצת פסגות מודיעה: בעסקה מסתמנת בהיקף של 40 מיליון שקל, פסגות רכשה את חברת רובו-טים (Roboteam), המייצרת רובוטים המשמשים למשימות צבאיות
מערכת ice | 
רני צים (צילום pixabay, מאיר אדרי, פלאש 90)
חברת פסגות קבוצה לפיננסים והשקעות, יוצאת בימים אלה לחלוטין מפעילותה בית השקעות, והיום מדווחת החברה על כניסה מתוכננת לתחום חדש – התעשייה הביטחונית.
החברה חתמה על מזכר הבנות לרכישת מלוא מניותיה של חברת רובו-טים (Roboteam), שהינה יצרנית של רובוטים מתקדמים המשמשים למשימות צבאיות וביטחוניות שונות, לרבות איסוף מודיעין בסביבת שטח מורכבת, ביבשה ובמים.
סל המוצרים של רובו-טים כולל סוגים שונים של רובוטים המתאימים לפעילויות ייעודיות שונות של צבאות וכוחות בטחון. החברה הוקמה בשנת 2009 על ידי יוסי וולף ואלעד לוי וכיום, היו"ר עוזי רוזן והמנכ"ל מתן שירוי. כיום, את רובו-טים מובילים נמנות עם בעלי המניות של רובו-טים גם אלביט מערכות (מחזיקה בכ-21%), עימה יש לרובוטים הסכם שת"פ אסטרטגי, וקונצרן הביטוח הענק ג'נרלי האירופאי (כ-11%). 
רובו-טים מוכרת את מוצריה ביותר מ-30 מדינות בעולם. בחודש שעבר פורסם, כי רובו-טים קיבלה הזמנת רכש של יותר מ-130 מערכות נישאות חייל לחיל הנחתים של ארה"ב (US Marine Corps). הזמנה זו, מהווה חלק מהצטיידות גדולה יותר של רובוטים נוספים שתבוא בעקבותיה, בהיקף כולל של למעלה מ-100 מיליון שקל. היקף המכירות של החברה בשנת 2024, על בסיס צבר ההזמנות הקיים, עשוי להגיע לכ-12 מיליון דולר בארה"ב, וצפויה לצמוח בשנת 2025 בקצב של מעל 50 אחוז.
על פי מזכר ההבנות שנחתם, יועברו מלוא מניותיה של רובו-טים לידי פסגות, ובתמורה יוקצו לבעלי המניות הנוכחיים של רובוטים מניות המהוות כ-56.3% ממניות פסגות (בדילול מלא). ההקצאה משקפת שווי של כ-40 מיליון דולר לרובו-טים.
השלמת העסקה מותנית במספר תנאים, ביניהם ביצוע בדיקת נאותות כלכלית, ואישורים שונים – לרבות אישור האסיפה הכללית של בעלי המניות של פסגות.  כמו כן, מותנית העסקה בכך שפסגות טרום השלמתה תהיה חברה עם מזומן בסך של כ-100 מיליון שקל לפחות, וללא נכסים והתחייבויות אחרים. יעד זה יושג לאחר השלמת המכירה של הפעילויות הפיננסיות הנותרות של פסגות. 
בעסקה הנוכחית, יוקצו לבעלי המניות של רובוטים, בנוסף להקצאת המניות שתתבצע עם השלמת העסקה, גם שתי מנות של כתבי אופציה, הניתנות למימוש למניות פסגות במשך תקופה של 4 שנים מאז הקצאתן. המנה הראשונה תהיה ניתנת למימוש כך שתגדיל את אחזקת בעלי המניות האמורים מכ-56.3% לכ-65% ומחיר המימוש שלה משקף שווי של 500 מיליון שקל לפסגות (לאחר רכישת רובוטים), והמניה השנייה מאפשרת הגדלה נוספת לשיעור האחזקה ל-70% ממניות פסגות לפי שווי של מיליארד שקל. 
רני צים, בעל השליטה בקבוצת פסגות, ציין: "אנו משלימים בתקופה הקרובה את המימוש של מלוא הפעילויות המשמעותיות של פסגות בתחומי שוק ההון וההשקעות, באופן שהחברה תיוותר עם קופת מזומנים משמעותית, וללא חוב. בהמשך לכך, קיבלנו הצעות רבות למיזוג ורכישת פעילויות עסקיות בתחומים שונים, ובחרנו להיכנס לתחום הצומח של התעשייה הביטחונית".
צים, המשיך בדבריו ואמר: "חברת רובוטים דיפנס מפתחת ומייצרת רובוטים מתקדמים, המשמשים את צה"ל גם בימים אלה במסגרת מלחמת חרבות ברזל, ובמקביל מוכרת את מוצריה לממשלות וצבאות ברחבי כל העולם. חברת אלביט מערכות הינה בעלת מניות משמעותית בחברה, ובין החברות קיים הסכם שיתוף פעולה שיסייע לרובוטים הנהנית כיום מעלייה חדה בביקושים למוצריה, להמשיך בצמיחתה המרשימה. אנו משוכנעים כי קיים בעסקה זו פוטנציאל להצפת ערך משמעותי עבור פסגות ובעלי מניותיה".
דניאל לבנטל, יו"ר ומנכ"ל פסגות, התייחס לעסקה ואמר: "לאחר השלמת המימושים בתחום ההשקעות, וביצוע פרעון מוקדם של יתרת אגרות החוב של החברה בהתאם להסכמות שהגענו אליהם עם המחזיקים, אנו ערוכים לקליטת הפעילות החדשה של רובו-טים. רובו-טים היא בעלת יכולות טכנולוגיות גבוהות, ומציגה צבר הזמנות בריא ומגמת צמיחה משמעותית, בעיקר על רקע הגאות בביקושים למוצרים ביטחוניים מוטי טכנולוגיה מהסוג שמייצרת רובו-טים".
לבנטל, המשיך ומסר: "לאחר שפסגות תשלים את תכנית המימושים שלה, ותפרע את חובותיה, היא תהיה חברה נזילה, שתחזיק בבעלות מלאה של חברת רובוטים ותהנה מהצמיחה הצפויה בעסקיה ומהשבחת הערך שאנו מעריכים שתגיע בעקבותיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה