השוק

הג'וינט מחלק מענקים: מהפכה באג-טק בין ישראל לאתיופיה בשיתוף פעולה חדשני

הג'וינט מעניק מענקים לשתי שותפויות בין סטארט-אפים ישראלים ואתיופיים בתחום האג-טק, לתמיכה בפיילוטים באתיופיה, במטרה לשפר את היעילות והגידול החקלאי בעזרת טכנולוגיות מתקדמות וחדשניות
מערכת ice | 
צילום שלומי מזרחי
ביום חמישי האחרון, התקיים אירוע הסיום של תוכנית מסע היזמות של ארגון הג'וינט, בשיתוף עם משרד הכלכלה והתעשייה ותוכנית פירס לחדשנות גלובלית. התוכנית, שנערכת בפעם הרביעית, עוסקת בהכשרת חברות ישראליות בתחום האג-טק להתאים את מוצריהן לחקלאים קטנים באתיופיה ולקדם שותפויות עם חברות וארגונים אתיופיים. במסגרת התוכנית, התמקדו החברות בטכנולוגיות לשיפור החיבור לשוק, post harvest והגנת הצומח.
מתוך עשר שותפויות שנוצרו, שתיים זכו במענק של 25,000 דולר כל אחת מהג'וינט למימון פיילוטים ראשוניים באתיופיה. השותפות הראשונה היא בין Grofit הישראלית ל-Birrama האתיופית, והשנייה בין YieldsApp הישראלית לסניף האתיופי של ארגון EUCORD הבין-לאומי.

 
Grofit פיתחה חיישן מתקדם שמספק מידע והוראות מדויקות לחקלאים לשיפור היבול. Birrama מחברת בין מגדלי פירות וירקות לצרכנים באדיס אבבה, ועובדת עם המגדלים לשמירה על איכות גידול גבוהה. YieldsApp מציעה פלטפורמה דיגיטלית המספקת תובנות מבוססות נתונים לחקלאים ולמשקיעים, לשיפור היעילות והייצור.

איתי מיארה מנכל Grofit, אביטל סנדלר-לף, מנהלת המחלקה לפיתוח בינלאומי GRID בארגון הג'וינט, וגיא סלע, מנכל YieldsApp (צילום: שלומי מזרחי)
אביטל סנדלר-לף, מנהלת המחלקה לפיתוח בינלאומי GRID בארגון הג'וינט: "אנו פועלים למנף את החדשנות הישראלית במדינות אפריקה בכלל ובאתיופיה בפרט. זה מאפשר לנו לפעול לצמצום העוני והרעב, תוך צמצום אי השוויון ומתן פרנסה בת-קיימא וצמיחה כלכלית לכולם. בעת הזו אנחנו רואים חשיבות עליונה  להמשיך ולייצא את הפיתוחים הישראלים לטובת העולם. אנו מאמינים כי הטכנולוגיה החקלאית הישראלית יכולה לסייע בהשגת מטרות אלה ואנו גאים להיות חלק מכך"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה