בארץ

"תיקון היסטורי": אושר החוק שימחק רישום פלילי ליוצאי אתיופיה

החוק יקבע כי יימחק הרישום הפלילי והמשטרתי ליוצאי אתיופיה בעבירות הפרת סדר ציבורי בשל שיטור יתר "תיקון היסטורי של החברה הישראלית בדרך לפירור הגזענות הממוסדת כלפי הקהילה"
דורון בלוך | 
משה סולומון מהציונות הדתית (צילום יהודה כהן)
אמש (שלישי) אושר סופית חוק הקובע כי יימחק הרישום הפלילי והמשטרתי ליוצאי אתיופיה בעבירות הפרת סדר ציבורי בשל שיטור יתר. מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק הפרטית של ח"כ צגה מלקו (הליכוד) הקובעת כי יימחקו אוטומטית מהמרשם הפלילי והמשטרתי עבירות הפרת הסדר הציבורי של יוצאי אתיופיה, למי שאין לו רישום פלילי או משטרתי נוסף ולא הוטל עליו עונש מאסר על עבירה זו. החוק יחול על עבירות הפרת הסדר הציבורי שנעברו עד ל-31.12.2020, זאת לנוכח דו"ח ועדת פלמור ודו"ח מבקר המדינה שהצביעו על שיטור יתר בעבירות מסוג זה, לא רק במסגרת המחאות. מחיקת הרישומים לא תחול על עבירות תקיפת שוטר.
חבר הכנסת משה סולומון (הציונות הדתית) כתב על כך בחשבון ה-X שלו: "החוק למחיקת רישום פלילי לצעירים יוצאי אתיופיה שהעברנו היום יתן שוויון הזדמנות לאותם צעירים שרק רצו לממש את חופש הביטוי שלהם במדינה דמוקרטית ומצאו את עצמם בהליכים תלויים ועומדים במשך שנים. זהו תיקון היסטורי לצעירים יוצאי אתיופיה בישראל, אבל גדול מכך זהו יום תיקון היסטורי של החברה הישראלית בדרך לפירור הגזענות הממוסדת כלפי הקהילה. אני גאה להוביל מהלך חשוב זה".
עוד הוסיף חה''כ סולומון לומר כי "בני הקהילה האתיופית מממשים בשנים האחרונות את הפוטנציאל העצום הטמון בהם ועוברים משולי החברה לשדרה המרכזית של המדינה. עדות מצמררת לכך אנו רואים כבר 9 חודשים כאשר 30 מבני הקהילה הקריבו את חייהם להגנת העם והארץ – יותר מפי 2 מחלקנו היחסי באוכלוסיה".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה