נדל"ן ותשתיות

נמל אילת בסכנה? על הפרק - פיטורים של מחצית מהעובדים

יו"ר דירקטוריון הנמל אבי חורמרו פנה לשרת התחבורה מירי רגב בבקשה להתערב מיידית במצוקה העומדת נוכח סגירתו של הנמל בשמונת החודשים האחרונים. לדבריו, "בעלי החברה נושאים את נטל ההוצאות האדירות", לרבות תשלום משכורות לעובדים. הוא מדגיש כי אם המדינה לא תסייע - יותר מ-50 מתוך 120 עובדי הנמל יפוטרו
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
נמל אילת, הסגור כבר כשמונה חודשים, נמצא במשבר הקשה ביותר בתולדותיו. שעריו ננעלו מאז החלו מתקפות החות'ים על ספינות משא העוברות דרך הים האדום בדרך לסואץ ולעיר הדרומית בישראל. כעת, הנהלת נמל אילת מאיימת לפטר בין 50 ל-60 עובדים מתוך 120 עובדים אם המדינה לא תסייע כספית לנמל. 
לפי פרסום בלעדי של יובל שדה בכלכליסט הבוקר (רביעי) אבי חורמרו, יו"ר דירקטוריון והבעלים של נמל אילת המחזיק בו יחד עם האחים נקש, כתב לשרת התחבורה מירי רגב וציין בפנייה שמדובר ב"מצב קריטי". לדבריו, "לאור סגירת נתיב השיט באב אל מנדב ע"י ארגון טרור... אני ושותפיי כבעלי החברה נושאים את נטל ההוצאות האדירות להמשך תחזוקה שוטפת של הנמל ותשלומי שכר עובדים במהלך שמונת החודשים האחרונים". 
 

שדה מדגיש בכתבה כי בשנתיים לפני פרוץ המלחמה נמל אילת היה שער הכניסה המרכזי לכלי רכב במדינת ישראל. בשנת 2023 נפרקו 150 אלף כלי רכב בנמל אילת ואילו בשנת 2024 לא נפרק אפילו אחד. "לצערנו, לא נותרה בידינו ברירה אלא להפעיל את סעיף 9.2 בהסכם הקיבוצי משנת 2002 ולהתחיל בפיטורי כ-50-60 מהעובדים כך שיוותרו בנמל עובדים חיוניים בלבד כנדרש בכתב ההסמכה עליו אנו חותמים", כתב חורמרו.
חורמרו מבקש את התערבותה של השרה רגב במציאת פתרון, לפני נקיטת צעד כה דרסטי כמו פיטוריהם של כמחצית מהעובדים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבנות בנווה תירצה מחכות לך בואי לקקנית! (ל"ת)
    מומי עובדיה 07/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור