השוק

דרמה בממשלה: זו המפלגה שהודיעה כי תחרים את דיוני תקציב המדינה

סיעת יהדות התורה הודיעה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא צפויה להיעדר מההצבעות על תקציב המדינה לשנת 2025. הסיבה: הסדרת סוגיית החינוך החרדי, לרבות כיסוי חוב של רשת "החינוך העצמאי". בעקבות ההחלטה, לקואליציה לא יהיו מספיק קולות דרושים על מנת להעביר את התקציב במליאת הכנסת
מערכת ice |  1
תקציב 2025 (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, יונתן זינדל, חיים גולדברג)
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וסיעת יהדות התורה הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו לפני זמן קצר (שלישי) כי הם צפויים להחרים את דיוני תקציב המדינה לשנת 2025, עד להסדרת סוגיית תקציב החינוך החרדי. בעקבות ההחלטה, לקואליציה לא יהיו מספיק קולות דרושים על מנת להעביר את התקציב במליאת הכנסת. 
בנוסף, היעדרותה של הסיעה תמנע האפשרות להצביע על שינויים תקציביים העולים בוועדות השונות. החלטה של הסיעה מגיעה במחאה על המענה החלקי לדרישותיה, הכוללות מימוש תוכנית "אופק חדש" להגדלת תקציבי החינוך החרדי ושיפור שכר המורים, שהמפלגה טוענת כי לא יושמה כראוי,
בנוסף, עומד על הפרק כיסוי חוב של רשת "החינוך העצמאי" בגובה של למעלה מחצי מיליארד שקל. החוב כולל אי תשלום מס שכר לגמלאים, ועיכוב התשלומים יצר גירעון שמשרד האוצר לא הסכים לכסות. נוסף לכך, המפלגה דורשת להגדיל את תקציבי הישיבות שנפגעו בעקבות פסיקת בג"צ לגבי מעמד "תורתו אומנותו".
גפני איים שיתפטר מתפקידו אם לא יוסדרו התקציבים בהקדם, ויחד עם ח"כ יעקב אשר האשימו את משרד האוצר בניסיון להפיל את הממשלה.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זה רק לסחוט יותר כסף! (ל"ת)
    אלי 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור