השוק

אחרי נאום נתניהו: יציבות בשוק המט"ח; ירידות בחוזים על המדדים האמריקאים

במסחר בשוק המט"ח נרשמת יציבות אחרי נאום נתניהו אתמול שבסך הכל היה מגולם בשווקים; אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט והיום הבורסות בארה"ב חוזרות לפעילות; החוזים העתידיים על המדדים האמריקאים יורדים וכך גם המדדים באסיה
ניצן כהן |  1
מסחר (צילום vecteezy, פלאש 90/ חיים גולדברג, shutterstock)
יום אחרי מסיבת העיתונאים של נתניהו שהייתה אמורה להאיר ולו במעט את התוכניות שלו להמשך התפתחות המלחמה, נרשמת יציבות בשוק המט"ח. הדולר יורד בפתיחת המסחר ב-0.11% לרמה של 3.64 שקל, האירו יורד ב-0.18% לרמה של 4.03 שקל והלירה שטרלינג יורדת ב-0.2% לרמה של 4.79 שקל.
אם כן, אתמול לא היה מסחר בוול סטריט בשל הלייבור דיי והיום תחזור הבורסה הגדולה והחשובה בעולם לפעילות שוטפת. בשעה זו נסחרים החוזים על המדדים המובילים בניו יורק בירידות שערים כשמגמה דומה נרשמת בבורסות באסיה כשבסך הכל מדובר בסוג של הוצאת קיטור אחרי הראלי של סוף חודש אוגוסט.
בישראל המגמה השלטת היא של חוסר ודאות שנובע רובו ככולו מהמצב הביטחוני. מסיבת העיתונאים של נתניהו אתמול הרחיקה עסקה לשחרור החטופים בואך סיום המלחמה העצימה בדרום, הסדרת גבול הצפון, השבת תושבי הצפון לבתיהם בואך תחילת תהליך השיקום. התהליך הזה די מגולם בשווקים וכל מי שעיניו בראשו מבין היטב את התהליכים שמוביל נתניהו ומכאן שהחרפה במצב הביטחוני תביא להתחזקות של הדולר ולהיפך, שיפור יביא להיחלשות של המטבע האמריקאי.
נזכיר כי החודש אמור הפדרל ריזרב להתחיל בתהליך הורדת הריבית בארה"ב, תהליך שלא אמור להיות בהלימה לתהליך הורדת ריבית בישראל וזה אמור להביא את פערי הריביות לרמה בה הריבית בישראל תהפוך בסופו של יום לגבוהה מהריבית בארה"ב מה שאמור להביא להיחלשות הדולר מול השקל, אבל כל זה כפוף למצב הביטחוני כאן.
נזכיר כי נגיד בנק ישראל אמר בריאיון ל-ice שכרגע לפחות ובהינתן מה שידוע לנו היום, אין צפי להבשלה של תנאים להורדת ריבית בישראל לפחות עד למחצית השניה של השנה הבאה. ויקטור בהר, מנהל המחלקה הכלכלית בחטיבה הפיננסית של בנק הפועלים הגיב בסקירה ללקוחות הבנק כי עד לסוף השנה הבאה תתהפך המגמה והריבית בארה"ב תהיה נמוכה משמעותית מהריבית בישראל וכאן אמור להתחיל לזרום כסף לישראל - כסף ספקולטיבי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ראש ממשלה פחדן ומייאש (ל"ת)
    בני 09/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור