השוק

"מאגר כישרונות": למרות החרם בעמק הסיליקון מעדיפים עובדים ישראליים

ברקע הירידה בהשקעות בהייטק האמריקאי ולמרות ההידרדרות במעמדה של ישראל בעולם, בכירים בתעשייה טוענים שיחידת 8200 היא לא פחות מאגר הכישרונות של עמק הסיליקון ומשקיעים מעדיפים להשקיע בחברות שמייסדיהם שירתו בה | כל הפרטים
מערכת ice |  1
חיילים וחיילות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, pexels)
מה לא נכתב על יחידה 8200, זרוע איסוף המודיעין של אמ"ן וצה"ל? לצד חלקם במחדל המודיעיני שהוביל לאסון ה-7 באוקטובר, רבות דובר על כוחה הרב ועל איכות של כוח האדם אשר משרת בה.
בהמשך לכך, המצב בשטח מוכיח שבוגרי היחידה משתלבים בצורה חלקה בתעשיית הייטק המקומית והגלובלית. כעת, אחד הקולות שהחל להעריף שבחים על היחידה הוא לא אחר מה-"וול סטריט ג'ורנל", אחד העיתונים הגדולים והנקראים ביותר בעולם.

יחידת 8200, צילום דובר צה"ל
בכתבה נרחבת שפרסמה בסוף השבוע האחרון, טענו אנשי העיתון שיחידת 8200 של צה"ל היא לא פחות ממאגר הכישרונות הלוהטים של עמק הסיליקון. על רקע הירידה בהשקעות בהייטק האמריקאי, סטארטאפים מתקשים לגייס כספים ולפי הנתונים השקעות ההון סיכון ירדו בחצי מהשיא שנרשם לפני שנתיים. על כן, לפי העיתון משקיעי ההון סיכון הבולטים של מרכזי ההייטק בארה"ב חושקים כעת להשקיע בחברות שמייסדיהן שירותו ב-8200.  
כתבי ה-"וול סטריט ג'ורנל" מנמקים את טענתם עם העובדה שרבים מבוגרי 8200 שעסקו בשירותם הצבאי באבטחה ולוחמת סייבר הקימו זמן קצר לאחר סיום שירותם הצבאי חברות סייבר. נכון להיום, לפחות חמש חברות כאלו נסחרות כעת בבורסה בארה"ב עם שווי כולל של 160 מיליארד דולר.
בין הבכירים הישראלים שמוזכרים בכתבה הוא מנכ"ל Wiz אסף רפפורט שנטען ששירת ב-8200 למרות שלמעשה שירת ביחידה 81. בכיר נוסף הוא מנכ"ל סנטרה, יואב רגב שכיהן ב-8200 עד 2021 כראש מחלקת הסייבר שלה. רגב, סיפר בכתבה שרבים מאנשי 8200 אוהבים להתבדח על כך שהמשימה החשובה ביותר של המפקדים הינה לא להפריע למי שמדווחים להם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבל שלא השתמשו ביכולותיהם לפני ה7 לאוקטבר. (ל"ת)
    אירית 09/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור