דיגיטל וטק

האריס תגבור על טראמפ? המתח בתעשיית ההייטק גובר

הבחירות בארה"ב מתקרבות, והשאלה המרכזית בתעשיית ההייטק היא מי יביא את השינוי המועיל ביותר לתעשייה – קמלה האריס או דונלד טראמפ. בעידן שבו AI וחדשנות עומדים במרכז השיח, מה תהיה ההשפעה של כל מועמד על עתיד התעשייה בארצות הברית?
רפאל בן זקרי | 
דונלד טראמפ, קמלה האריס (צילום shutterstock)
הבחירות בארצות הברית מתקרבות עם האשמות הדדיות על שימוש ב-AI, תביעות נגד טראמפ, ותמיכה של בכירים בתעשיית הטכנולוגיה והקריפטו משני הצדדים. כאשר בוחנים את האפשרות שקמלה האריס או דונלד טראמפ ינצחו בבחירות לנשיאות ארה"ב, עולה תמונה מרתקת לגבי גישתם המנוגדת לעולם הטכנולוגיה.
קמלה האריס, שבעת כהונתה כתובעת הכללית של קליפורניה הובילה מאבקים נגד ענקיות טכנולוגיה, נוטה לתמוך ברגולציה חזקה על התעשייה. היא מתמקדת במיוחד בתחומים כמו AI, פרטיות והגבלים עסקיים, וצפויה להמשיך בקו זה אם תיבחר לנשיאות. במהלך כהונתה כסגנית הנשיא, האריס פעלה לחיזוק הרגולציה על טכנולוגיות חדשות מתוך הבנה שהן מחוללות שינויים עמוקים בחברה ויש להבטיח שהשימוש בהן יהיה בטוח והוגן לציבור. כהונתה כתובעת הכללית של קליפורניה התאפיינה בהישגים משמעותיים, בהם ההסכם משנת 2012 עם ענקיות טכנולוגיה כמו אפל, גוגל ומיקרוסופט, שחייב אותן לכלול מדיניות פרטיות ברורה למשתמשים לפני הורדת אפליקציות.
האריס גם נודעה כמי שמקדמת תחרות הוגנת ומגנה על המתחרים הקטנים יותר בשוק, כמו במקרה של המאבק נגד השתלטות AT&T על T-Mobile, מהלך שסייע להפוך את T-Mobile למתחרה רצינית בשוק התקשורת האמריקאי. למרות שלא הביעה עמדה ברורה לגבי רגולציה בתחום הטכנולוגיה אם תיבחר לנשיאות, האריס הבהירה שחשוב לה לאזן בין הגנה על הציבור לבין קידום חדשנות טכנולוגית, כפי שהביעה בנאומה בוועידת ה-AI Safety בלונדון בשנה שעברה.
מנגד, דונלד טראמפ תומך בגישה רכה יותר לרגולציה, ומעדיף לאפשר לחברות הטכנולוגיה חופש רב יותר לפעול תוך הימנעות מהטלת מגבלות על חדשנות. טראמפ הביע כוונה להקל על תהליכים משפטיים ורגולטוריים עבור חברות טכנולוגיה, כולל אישור מיזוגים ורכישות באופן נרחב יותר.
האתגר המרכזי של האריס יהיה איזון בין לחצים מצד תורמים רבי עוצמה מהתעשייה, כמו ריד הייסטינגס (נטפליקס) ושאריל סנדברג (מטא), לבין הצורך ברגולציה שתבטיח תחרות הוגנת ושמירה על פרטיות הצרכנים. אם תיבחר, ייתכן שהאריס תאחז מחדש בתואר "השריף של עמק הסיליקון".
בעוד שהאריס עשויה לחזק את המאבק בריכוזי הכוח בתעשייה הטכנולוגית, טראמפ צפוי לאפשר לשוק לפעול עם פחות הפרעות מצד הממשלה. המתח הזה בין קידום חדשנות לצורך בהגנה על הציבור עשוי להיות אחד הנושאים המרכזיים בבחירות הקרובות.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה