השוק

יבואנית אפל בישראל חושפת: הכנסות של 764 מיליון שקל וגידול ברווחים

קבוצת אייקון גרופ, המוכרת בשל היותה היבואנית המובילה של מוצרי אפל בישראל, מפרסמת את תוצאותיה ברבעון השני והמחצית הראשונה של 2024 ומציגה, זה רבעון רביעי ברציפות, עלייה בהכנסות והמשך התרחבות של רשת iDigital
מערכת ice | 
דורון סלע מנכ"ל אייקון גרופ (צילום יח"צ, shutterstock)
חברת אייקון גרופ, היבואנית והמפיצה הרשמית של חברות מובילות בשוק בהן גם מוצרי אפל בישראל וכן הבעלים של רשת החנויות iDigital, מפרסמת היום (חמישי), את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2024 ולמחצית הראשונה של השנה. 
הכנסות הקבוצה ברבעון השני עלו בכ-7% לכ-377.4 מיליון שקל, לעומת כ-352.5 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. העלייה נובעת מגידול במכירות בשני מגזרי הפעילות של הקבוצה כאשר בתחום הקמעונאות ההכנסות עלו ב-13.3% ל-115 מיליון שקל ובמקביל, ההכנסות של רשת iDigital צמחו ב-10.5%. במקביל, הקבוצה חשפה שההכנסות שלה במהלך המחצית הראשונה של השנה עלו ב-6.6% ל-764.4 מיליון שקל, לעומת כ-717.4 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.
בתחום ההפצה, ההכנסות ברבעון השני צמחו בכ-4.5% לכ-262.3 מיליון שקל, לעומת כ-250.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023, זאת בעיקר מעליה במכירות של מוצרי Apple, Lenovo ומוצרים בתחום האבטחה. כמו כן, הרווח הגולמי אשר מהווה 10.9% מההכנסות, עמד ברבעון על 41 מיליון שקל
הרווח התפעולי ברבעון השני של 2024 הסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-15.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר מירידה בשיעור הרווח הגולמי ועלייה בהוצאות המכירה והשיווק, בין היתר בשל גידול בהוצאות הפרסום ומפתיחת חנויות חדשות, שההכנסות מהן עדיין לא הבשילו במלואה. הרווח הנקי של הקבוצה ברבעון השני של 2024 עלה לכ-7.8 מיליון שקל, לעומת כ-7.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2023.
בדומה לענפים אחרים במשק המלחמה השפיעה גם על פעילותה של אייקון גרופ, אשר רשמה שיבושים בשרשרת האספקה שלה אשר מבוססת ברובה על ייבוא מחו"ל דרך האוויר ודרך הים מה שהשפיע על המכירות ואף צפוי להשפיע על הישגי החברה בהמשך השנה.
דורון סלע מנכ"ל אייקון גרופ, התייחס לנתוני הדו"ח ואמר: "אנו ממשיכים במגמת הצמיחה, כאשר הרבעון השני של 2024 הינו הרבעון הרביעי ברציפות של גידול בהכנסות הקבוצה (לעומת תקופות מקבילות אשתקד) ואנו פועלים להמשך מגמה זו. הצמיחה ברבעון השני מיוחסת לשני מגזרי הפעילות. בתחום הקמעונאות, מכירות חזקות של מוצרי Apple, עלייה בסניפי אילת, לצד פתיחת חנויות חדשות ומכירה ללקוחות עסקיים תרמו לצמיחה במכירות. בתחום ההפצה, עליה במכירות של מוצרי Apple, Lenovo ומוצרים בתחום ה-security דוגמת Check Point תמכו בצמיחת המגזר".
סלע, המשך בדבריו ומסר: "בחודש אפריל השנה השקנו את סניף הדגל בקניון רמת אביב שהוסב להיות הסניף הראשון בישראל בפורמט APP (Apple Premium Partner) המאפשר לצרכנים חווית קניה ושירות ברמת הגבוהה ביותר ואנו רואים במהלך זה הידוק נוסף של שיתוף הפעולה שלנו עם Apple העולמית. בהמשך השנה אנו צפויים להשיק שתי חנויות משמעותיות נוספות בפורמט זה, חנות אחת בדיזנגוף, אשר תוסב לפורמט APP וחנות שנייה שעתידה להיפתח במתחם גלילות במהלך הרבעון הרביעי של 2024".
סלע, סיכם את דבריו וציין: "אנחנו ממשיכים לפתח את עסקינו, בין היתר, בהקמה של אתר תוכן וסחר אלקטרוני חדש, הרחבת מגוון המוצרים שאנו מציעים ללקוחות, השקעה בתשתיות מחשוב ועוד. במקביל לכך, אנו ממוקדים כעת גם בהתייעלות ובהפחתת ההוצאות של הקבוצה במטרה לשפר את הרווחיות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה