השוק

החות'ים ממשיכים לאיים: עלויות הייבוא עולות ומשלוחים מתעכבים

אנשי עסקים ברחבי העולם ממשיכים לחשוש מהאיום בים האדום. גורמים בתחום מצהירים כי הם "לא אופטימיים". שליחת מכולה עולה כעת פי שלוש מאשר בתקופה המקבילה בשנה שעברה
מערכת ice |  1
תקיפות החות'ים בים האדום (צילום יוטיוב/ Hindustan Times)
החות'ים ממשיכים להשפיע על השוק העולמי. בעקבות הימצאות הארגון באיזור הימי נמשך האיום על יצוא ויבוא סחורות בשוק הבין לאומי. עלות משלוח של מכולה בין ארצות המזרח לאירופה עלה ל-4,343 דולר, פי שלוש ממשלוח זהה באותה התקופה בשנה שעברה. אומנם המחירים לא זינקו לשיאים אליהם הם הגיעו כאשר התחילו המתקפות החות'יות, אך הם ממשיכים לעלות בקצב מטריד. 
היבט נוסף המושפע מהאיום החות'י הוא זמני המשלוח. לא רק אצלנו נראה כי לחבילות לוקח יותר זמן להגיע. חברות משלוח הזמינו כבר עכשיו סחורה לחודשי הקניות הגדולים. לקראת סוף השנה האזרחית ואירועי "בלאק פריידיי", הקדימו הייבואנים ברחבי העולם להזמין את הסחורות כבר עכשיו, כדי להחשיב בזמן המסע את העיקוף שמבצעות ספינות כדי להתרחק מהחות'ים מתימן. 
הספינה של איש העסקים "רמי אונגר" נחטפה על ידי החות'ים בנובמבר של שנה שעברה. הספינה שטה תחת דגל איי הבאהמה ולא עבדו בה אנשי צוות ישראלים. החודש סיפרה חברת הספנות מארסק כי הם "לא אופטימיים" ביחס לאיום שמציב הארגון מאיראן. על פי הדיווחים סין הודיעה כי שלחה צי ימי על מנת להילחם בחות'ים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גחנון
    סתם איש 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה הם כה תוקפניים? כולם בישראל אוהבים ג'חנון ומלוואח. חשבתי שאנו חברים.
    סגור