בעולם

החות'ים הובילו לאסון בים האדום? "קטסטרופה סביבתית"

בעקבות תקיפת החות'ים את הספינה הבריטית בים האדום, ממשלת תימן הרשמית הודיעה כי הדבר גרם ל"קטסטרופה סביבתית". צבא ארה"ב מסר כי בעקבות טביעת הספינה, חומרי דלק ודשן זיהמו את הים האדום
מערכת ice | 
איום החות'ים בתימן (צילום יוטיוב/ Global News)
החות'ים, אשר נחשבים לארגון טרור אסלאמיסטי שיעי-זיידי הפועל בצפון-מערב תימן ובחצי האי ערב, עולים שוב לכותרות והפעם בעקבות תקיפת הספינה הבריטית "Rubymar", שגרמו לטביעתה בים האדום לפני כשבועיים. לאחר אותה תקיפה שהתאפיינה בשיגור טילים בליסטיים, הודיעה ממשלת תימן הרשמית כי הספינה הבריטית שקעה ביום שישי האחרון בלילה. 
לצד אותה הודעה, ציינה ממשלת תימן כי הדבר עלול להוביל ל"קטסטרופה סביבתית". כזכור, הספינה הבריטית שהותקפה על ידי ארגון הטרור אסלאמיסטי שיעי-זיידי, כללה למעלה מ-41 אלף טונות של דשן.

כתוצאה מאותה התקפה חסרת תקדים, צבא ארה"ב מסר כי הדבר גרם לזיהום באורך של 29 ק"מ בים האדום, סביר להניח כי דלק וחומרים מסוכנים אחרים דלפו והובילו לזיהום.  לטענת צבא ארה"ב, הדשן שדלף אף הוא כתוצאה מתקיפת הטילים של החות'ים מהווה אף הוא גורם לאסון הסביבתי שהחל להתפתח באזור. 
כזכור, לאחר אותה תקיפה של הספינה הבריטית הנקראת "Rubymar", הצוות נאלץ לנטוש אותה. בריאיון לערוץ הטלוויזיה האמריקאי CNN, ציין קצין בכיר בצבא ארה"ב, כי בשל האיומים הרבים שמתקבלים מצד החות'ים על התקפות נוספות באותו אזור, מתקשים לטפל בסוגיית הזיהום שנוצרה לאחר שזו טבעה בים האדום. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה