בעולם

מלחמה בפתח? ארצות הברית תקפה יעדים של החותים בתימן

כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית תקפו הלילה מטרות של החותים בתימן, זאת בתגובה לתקיפת הספינה האמריקנית בים סמוך לחופי תימן, מדובר בתקיפה הרביעית של ארצות הברית על חותים בשבוע האחרון
מערכת ice | 
תקיפות החות'ים בים האדום (צילום יוטיוב/ Hindustan Times)
כוחות הקואליציה בראשות ארצות הברית תקפו הלילה מטרות של החותים בתימן, זאת בתגובה לתקיפת הספינה האמריקנית באמצעות מל"ט מתאבד שאירע אתמול סמוך לחופי תימן. הכוחות תקפו משגרים שעמדו לשגר טילים לעבר ספינות נוספות במי הים האדום והאוקיינוס ההודי, כך לפי מקורות בצבא ארצות הברית.
מדובר בסבב התקיפות הרביעי של ארצות הברית על יעדים של החותים בשבוע האחרון, סוכנות הידיעות "סאבה" המזוהה עם המורדים החותים אישרה את דבר התקיפה וטענה כי מטוסים בריטים ואמריקנים תקפו מטרות בסביבות הערים חודיידה, תעז, אל-ביידא וצעדה. הניו יורק טיימס דיווח בתקיפה השתמשו האמריקנים בטילי שיוט מסוג טומהוק והשמידו את מטרות החותים.
אמש החליט הנשיא ביידן להחזיר את החותים לרשימת ארגוני הטרור והטיל עליהם סנקציות, זאת לאחר שהוצאו מהרשימה עם השבעתו של ביידן לנשיא ארצות הברית. החותים אמרו בתגובה כי ימשיכו לתקוף ספינות השטות לכיוון ישראל. מטרת הסנקציות היא למנוע מהחותים קבלת נשק ובארצות הברית הודיעו כי ישקלו להסיר אותם שוב, במידה ויפסיקו את ההתקפות על הספינות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה