השוק

שיכון ובינוי נלחמת בחובות: עסקת המכירה בהיקף של עד 73 מיליון שקל

החברה הישראלית חתמה על מזכר הבנות למכירה לפידליס לפחות 40% מהחזקותיה בחברות שהן זכייניות בארבעה פרויקטים. ברשימה: מעונות הסטודנטים של האקדמית תל אביב יפו, מבנה בית המשפט בחדרה ועוד. הקונה היא פידליס של גד הקר וערן גורן, שתחליט אם לרכוש עד מחצית מההחזקות 
מערכת ice | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
ענקית הנדל"ן הישראלית שיכון ובינוי, באמצעות חברת הבת סולל בונה תשתיות, חתמה על מזכר הבנות למכירה לפידליס לפחות 40% מהחזקותיה בחברות שהן זכייניות בארבעה פרויקטים, תמורת 58 עד 73 מיליון שקל. פידליס, פמילי אופיס שהוקם על ידי גד הקר וערן גורן, ירכוש את ההחזקות בסכום שהוא כ-5% מזה שנמסר במזכר ההבנות שעמד על 61 עד 76 מיליון שקל. 
על פי הדיווח של כלכליסט, החברה משיכה לממש נכסים במטרה להקטין את החוב הפיננסי שלה שעומד על 11.3 מיליארד שקל נטו, נכון לסוף הרבעון הראשון. זאת, בנוסף לחוב של 1.4 מיליארד שקל באג"ח, אותו אמורה החברה לפרוע עד סוף 2026. השלמת העסקה צפויה שלושה ימים אחרי קבלת כל האישורים. פידליס היא זו שתחליט אם לרכוש 40% או 50% תוך 60 יום ממועד החתימה. 
 

ארבעת הפרויקטים שיכללו במסגרת העסקה הם מעונות הסטודנטים של המכון הטכנולוגי בחולון, מעונות הסטודנטים של המכללה האקדמית תל אביב יפו, מבנה בית המשפט בחדרה והקרייה המחוזית של משרדי הממשלה, ומבנים של גופים ממשלתיים בנוף הגליל. חזני בכלכליסט מדגיש כי שיכון ובינוי צופה לרשום רווח הון נטו של 115 מיליון שקל לפחות בדו"חות הרבעון השלישי שלה כתוצאה ממכירת המניות ומשיערוך של יתרת ההחזקה.
אלו נכסים שנחשבים לבעלי סיכון נמוך, שכן שניים מהם מושכרים למדינה ושניים אחרים הם מעונות סטודנטים שמושכרים במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק. שיכון ובינוי נסחרת בשווי של 4.46 מיליארד שקל ורשמה עלייה של 30% מאז התפטר המנכ"ל תמיר כהן, בסוף חודש יוני, ובעל השליטה בחברה, נתי סיידוף, מונה כיו"ר זמני.
שיכון ובינוי, באמצעות סולל בונה, מצויה בעיצומם של שני מהלכים דומים למכירת הזכיינות שלה בפרויקטים. החברה מנהלת מגעים למכירת 40% ממעונות הסטודנטים בתל אביב לידי החברה הכלכלית של אוניברסיטת תל אביב תמורת 145 מיליון שקל, ובמגעים למכירת 50% מקריית התקשוב, קריית המודיעין ואופק רחב - פרויקטים המיועדים לזרועות הביטחון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה