השוק

חברות הסטארטאפ מישראל קורסות: נקלעו לחובות של 45 מיליון שקל

קבוצת בסדנו, המתמחה בהשקעות, עומדת בחודשים האחרונים בפני חקירה של הרשות לניירות ערך בחשד להונאת פירמידה. לפיכך, שתי חברות שהיא משקיעה בהן לא קיבלו אישור מבית המשפט להיכנס לתהליך של חדלות פירעון, זאת לאחר שנקלעו לחובות עתק
מערכת ice | 
כלכלה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
קבוצת בסדנו, המתמחה בהשקעות סטארט-אפ, הייטק ונדל"ן בארץ ובארה"ב, ממשיכה להסתבך אחרי שנחשדה בחודשים האחרונים בהונאת פירמידה, והיום (חמישי) נודע כי שתי חברות בקבוצה שנקלעו לחובות של 45 מיליון שקל יחד, ביקשו מבית המשפט לקבל צו עיכוב הליכים, אך נענו בשלילה.
על פי הפרסום ב"כלכליסט", שתי החברות פנו לבית המשפט אחרי שנקלעו לבעיה תזרמית ולקשיי נזילות. עוד דווח כי כחלק מהדיונים בנוגע לקבוצת בסדנו, הקבוצה הודיעה כי היא מאמינה שהחקירה שפתחה נגדה הרשות לניירות ערך תסתיים בלא כלום.
על פי החשד שעלה נגד קבוצת בסדנו, היא הציעה השקעות ללא תשקיף ופנתה למגזר החרדי ובראשה עומד אליעזר גרוס. בין היתר, גרוס הבטיח לכאורה תשואה גבוהה והציג בנוסף כי הקבוצה מתמחה בהשקעות לא סחירות בנדל"ן, בסחורות (סטוקים שנתקעו בדרך והוצעו בזול), בחברות הייטק ובשורה של השקעות נוספות.
רשות ניירות ערך חקרה את הפרשה והתיק עובר לפרקליטות כאשר החשד המרכזי הוא ש-100 מיליון שקל של כספים שנעלמו בשיטת הפירמידה והוצאו מהמשקיעים שלא בדרך הוגנת וישרה וללא תשקיף. כעת, החברה מאמינה כי החקירה נגדה תיסגר, אך כל עוד היא נמשכת, בית המשפט לא יאפשר לחברות שבהם היא משקיעה ללכת להליך של חדלות פירעון, כפי שנחשף כעת, עם שתי החברות שהיא משקיעה בהן, ששמן עדיין לא נחשף.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה