השוק

לאן נעלמו כספי המשקיעים? החשד: זאת תרמית הפירמידה האכזרית

בסדנו היא קבוצה שהציעה השקעות ללא תשקיף ופנתה למגזר החרדי. בראשה עומד אליעזר גרוס. כעת נחשף כי הפרקליטות תחקור מדוע 100 מיליון שקל הוצאו מהמשקיעים. הרשות לניירות ערך ציינה כי מדובר בחקירה מורכבת ומאומצת
מערכת ice |  1
תשואות (צילום shutterstock)
בסדנו היא קבוצה שהציעה השקעות ללא תשקיף ופנתה למגזר החרדי ובראשה עומד אליעזר גרוס. בין היתר, גרוס הבטיח לכאורה תשואה גבוהה והציג בנוסף כי הקבוצה מתמחה בהשקעות לא סחירות בנדל"ן, בסחורות (סטוקים שנתקעו בדרך והוצעו בזול), בחברות הייטק ובשורה של השקעות נוספות.
רשות ניירות ערך חקרה את הפרשה והתיק עובר לפרקליטות כאשר החשד המרכזי הוא ש-100 מיליון שקל של כספים שנעלמו בשיטת הפירמידה והוצאו מהמשקיעים שלא בדרך הוגנת וישרה וללא תשקיף. על פי הפרסום בביזפורטל, כך עבדה השיטה: מגיע כסף ממשקיעים, מראים להם תשואה, הם מתלהבים משקיעים כספים נוספים. מי שרוצה לצאת יכול לצאת כי יש כסף במאגר הגדול (כי יש זרימה של כספים).
אלא שאז השוק נכנס לתקופה לא טובה ואנשים מבקשים את הכסף. אז מתברר שאין באמת כיסוי, אין כסף, ומגדל הקלפים צונח. מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך דיווחה כי סיימה את החקירה בעניינה של קבוצת החברות והשותפויות בסדנו. התיק צפוי לעבור בקרוב לפרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה), לצורך בחינת הגשת כתבי אישום כנגד המעורבים בפרשה.
הרשות ציינה כי מדובר בחקירה מורכבת ומאומצת שעניינה בחשד לביצוע עבירות של הצעה ומכירה ללא תשקיף לפי חוק ניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות לפי חוק העונשין וכן, עבירות הלבנת הון לפי חוק איסור הלבנת הון, זאת במהלך התקופה שבין השנים 2019-2022.
 
לפי החשד, הקבוצה התנהלה באמצעות מספר רב של חברות כאשר המידע שהוצג למשקיעים הוא כי כל חברה נועדה לפעילות מסוימת ומובחנת. בפועל, החשד הוא כי בניגוד למה שנאמר למשקיעים, הקבוצה ניהלה את כלל הכספים שקיבלה מהמשקיעים כבריכה כספית אחת, שעה שכספי המשקיעים עורבבו בין חברות בקבוצה. בנוסף על פי החשד, המודל הכלכלי של הקבוצה לא היה ישים ופעילות החברה היתה הפסדית ובוודאי שלא יכלה לשרת את התשואות הגבוהות שהובטחו למשקיעים.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יגישו דרישה לביבי שיגדיל ההקצבות השנה ב-100 מליון.סיכוי
    הדר 05/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 1
    של 99%(זה ביבי, לא ?) שהדרישה תתקבל...
    סגור