בעולם

יוון משקיעה מיליארדים בעיר חדשה: זה הפרויקט שיציל אותה מהמשבר?

בימים אלו הולכת ונבנית ביוון עיר חכמה בשם "אליניקון", הממוקמת רק כ-20 דקות נסיעה מהבירה אתונה. ע"פ ההערכות, עלות הפרויקט היא כ-7.2 מיליארד יורו והוא צפוי לייצר עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים. כמו כן, הוא יוסיף 2.5% לתמ"ג של יוון והכנסות של יותר מ-10 מיליארד יורו במיסים עם השלמתו העתידית ב-2037
מערכת ice | 
האי רודוס (צילום shutterstock)
פרויקטים בסגנון ערים חכמות וחדשניות הם דבר די מקובל במקומות כמו איחוד האמירויות, סעודיה או סין, אך מתברר כי פרויקט שכזה מוקם די קרוב לישראל, במדינה שרק בשנים מנסה להתאושש מהמשבר הכלכלי שפקד אותה. כ-20 דקות נסיעה מאתונה שביוון, מוקמת עיר בשם "אליניקון", על שטח של לא פחות מ-25 אלף דונם.
ע"פ ההערכות, עלות הפרויקט היא כ-7.2 מיליארד יורו והוא צפוי לייצר עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים. כמו כן, הוא יוסיף 2.5% לתמ"ג של יוון והכנסות של יותר מ-10 מיליארד יורו במיסים עם השלמתו העתידית ב-2037. במתחם צפוי לקום גורד שחקים שיכלול דירות למגורים, בתי מלון, קזינו ועוד. החברה היזמית בפרויקט הודיעה כי נכון למרץ, ההכנסות שלה ממכירת נדל"ן הסתכמו ב-641 מיליון יורו. תושבי העיר (ע"פ הצפי: 20 אלף איש), ייהנו בתוך פחות מ-15 דקות הליכה מגישה לחנויות, בתי ספר, משרדים וכמובן גם לחוף.
   
הבעיה העיקרית בפרויקט היא חוסר האמון ביוון בשל המשבר שעברה. מנכ"ל למד"א אשר שותפה בפרויקט, אודיסאס אתאנאסיו, אמר כי בימים הראשונים של הפרויקט "היה חוסר אמון מוצדק". עוד הוא הוסיף: "ענף הבנייה ביוון היה בנקודת שפל, אנשים עזבו את המדינה. עלויות בנייה גבוהות בעקבות משבר האנרגיה שגרמה המלחמה באוקראינה אף החמירו את המצב".
עם זאת, יש סיבות טובות לאופטימיות. השטח שקנתה החברה מהממשלה בסך 915 מיליון יורו ב-2014 כבר החזירה את ההשקעה בשנה שעברה, והמחירים לדירות העתידיות מטפסים. לטענת מנכ"ל למדא, המחירים למגרשים סביב הקניון ואזור המשרדים חצו את רף ה-2,000 יורו למ"ר – "כמעט פי שלושה מהערך הרשום במאזן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה