השוק

בדרך לשנים קשות, דרושים אנשים גדולים - שיקבלו החלטות גדולות

אנו, העובדים, יכולים לסמוך על המנהיגות שמציג יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד. הדרישה לשביתה וסגירת המשק מגיעה לאחר שכולם מבינים שכך ניתן להפעיל לחץ בכל הקשור לזכויות עובדים. המשימה שהובילו האבות המייסדים עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת - עדיין חיה ומתקיימת. נושא החטופים נמצא בליבו של כל אדם בישראל
רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח ופיננסים (צילום יחצ, וידאו הד)
ההסתדרות הגיעה לנחלה בה המפגינים דורשים להכריז בכוחה הארגוני ובזכותם לשבות. ההסתדרות מהווה בית לכלל החברה הישראלית, על כל מגוון דעותיה השונות, גם בכל הקשור לניהול המלחמה. אנו העובדים יכולים לסמוך על המנהיגות שמציג יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, הרואה את העובד במרכז ומחזיק בהבנה של המצב אליו המשק הישראלי נקלע בשעה זו.
אין זה סוד שאנחנו הולכים להיכנס לשנים כלכליות קשות ועל-כן, דרושים אנשים גדולים שיקבלו החלטות גדולות לטובת העובד. המפגינים ובצדק, רואים את ההסתדרות כבית של העובדים בישראל שבו ניתן להפגין על מגוון נושאים המעסיקים את העובד. אותם מפגינים הם פטריוטים ישראלים שאוהבים את המדינה.
הדרישה לשביתה וסגירת המשק מגיעה אחרי שכולם מבינים שההסתדרות היא גוף היודע להפעיל לחץ על המדינה בכל הקשור לזכויות עובדים. לצד זאת, יש לא מעט עובדים שתומכים במדיניות הממשלה ומצפים מיו"ר ההסתדרות להכיר גם בהם. מעבר לקשיים בהוצאה לפועל של שביתה שאינה על רקע פגיעה בזכויות העובד, מקצועית, או כלכלית - ישנה הסתכלות רחבה שאינה מושפעת מלחצים כבדים.
עשרות אלפי עובדים יצאו להפגין למען זכויות הנכים, למען זכויות העובדים, כשמדיניות הממשלה איימה לפגוע בחופש העיסוק בעת החקיקה החד צדדית שביקשה לעשות רפורמה משפטית. ההסתדרות גיבתה זאת והתשובה נעוצה במטרה ובנסיבות. השימוש בשביתה כמנוף לחץ אסטרטגי למול מקבלי ההחלטות הוא מוצא אחרון, הכח צריך להיות מופעל רק כאשר נשקפת סכנה ברורה ומיידית לארגון העובדים.
 
ארנון בר דוד נמנע מלהתערב ברפורמה המשפטית, אך תוך כך שנפלה ההבנה כי זה עלול לפגוע במשק הישראלי, התערב בר דוד בכל הכח כדי למנוע מהלך בלתי הפיך שהממשלה ניסתה לבצע. כשנשקפת סכנה לעובדים בדמות חקיקה מסוכנת, ההסתדרות עמדה כחומה בצורה על מנת להגן על זכויותיהם, זה תפקידה וכך תמשיך לעשות כל עוד רוח המפקד מובילה לכך.
מי שראה את בניין ההסתדרות גדוש מפה לפה, מבכירי המשק ועד לאחרון העובדים במשק, הנלחמים למטרה אחת - היה גאה שהמשימה שהובילו האבות המייסדים עוד בשנות ה-20 של המאה הקודמת - עדיין חיה ומתקיימת. נושא החטופים נמצא בליבו של כל אדם בישראל וגם של ארנון, והדרישה לשביתה של ההסתדרות היא לא פחות ממעוררת כבוד וגאווה על המקום שהיא זכתה לו בציבור הישראלי.
מקום שבו דלתותיו תמיד יהיו פתוחות לכל סוגי המחאות ולקולות המעסיקים את העובד: יוקר מחייה, מחאת הנכים, זכויות אדם, מחאה נגד מדיניות הממשלה, הכל לגיטימי ונכון, אך יחד עם זאת, על יו"ר ההסתדרות, לקבל החלטה מנהיגותית ולראות את הצורך לעמוד בפני הגזרות העתידיות לבוא עלינו על רקע המלחמה.
על יו"ר ההסתדרות לעבוד ביחד עם הממשלה ונציגיה כדי לדאוג לפרנסה וזכויות לעובדים ובעת הצורך להפעיל מנופי לחץ על-מנת לוודא את הביטחון הכלכלי, התעסוקתי והשוויוני של כל עובד ועובדת בישראל.
הכותב הינו רוני רז, יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח ופיננסים
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא זוכרת שבחרתי בבחירות בארנון בר דוד לנהל את המדינה
    רות 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכנסת מנהלת את המדינה בבחירות דמוקרטיות. שיפסיק להתעקב במה שלא קשור אליו ויכריח אותי לשבות למרות שדעותי אחרות משלו. שימשיך לדאוג לעובדים מול המעסיקים, נראה לי שזה תפקידו. ולא ניהול המדינה. רוצה לנבל רת המדינה? שירוץ לכנסת. כעת הוא לא נבחר ציבור
    סגור
  • 1.
    יפה כתב רוני. מדוייק (ל"ת)
    ניצן צבי כהן 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור