משפט

הרפורמה המשפטית חוזרת? זאת ההצעה החדשה של יריב לוין

שר המשפטים הציע לחברי הוועדה לבחירת שופטים למנות את השופט יוסף אלרון לתפקיד נשיא בית המשפט העליון, לתקופה קצובה ומוסכמת של שנה. גורמים מעריכים: "הוא מבקש לשלוט במי שיעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון ה-7 באוקטובר". ראש לשכת עורכי הדין: "הצעה שערורייתית, הרס מערכת המשפט"
מערכת ice | 
יריב לוין (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מאז פרישתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, אסתר חיות, לגמלאות - ממלא את מקומה עוזי פוגלמן. על פי שיטת הסניוריטי הנהוגה בישראל, מי שאמור להיכנס לתפקיד הנשיא הוא השופט יצחק עמית. אלא שעתה מתברר כי שר המשפטים יריב לוין הציע לחברי הוועדה לבחירת שופטים למנות את השופט יוסף אלרון לנשיא בית המשפט העליון.
על פי המידע, שפורסם לראשונה הבוקר (חמישי) ב-N12, אלרון ימונה לתפקיד הבכיר למשך תקופה מוסכמת וקצובה של שנה. השופט אלרון נשב לשופט שמרן ומנוסה, הוא מכהן בבית המשפט החל מאוקטובר 2017, והודיע באוגוסט על כוונתו להתמודד על נשיאות העליון, אף שאינו ותיק השופטים.
 
​"שר המשפטים מבקש למנות נשיא שבאמצעותו ישלוט במי שיעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון 7 באוקטובר", אמרו גורמים בוועדה. הנוהל הנהוג מאז הקמת המדינה לפיו השופטים הוותיקים ביותר מתמנים לנשיאי וסגני בית המשפט, לא חוקק מעולם. הוועדה לבחירת שופטים אינה בוחרת את הנשיאים וסגני הנשיאים אלא מאשרת את המועמד שנקבע על פי הנוהג.
ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, תקף את לוין בעקבות הדיווח: "שר המשפטים, בשיתוף השרה המשיחית סטרוק, מוכיח פעם נוספת שההפיכה המשטרית עודנה בוערת בעצמותיו, עם הצעה שערורייתית שמטרתה להמשיך ולקדם את הרס מערכת המשפט, להשתלט פוליטית על מינוי נשיא בית המשפט העליון ובדרך לשלוט בוועדת החקירה הממלכתית על אסון ה-7 באוקטובר".
"לא נקבל את הצעתו של השר שמונע בבריונות את בחירת נשיא העליון בוועדה לבחירת שופטים ולא נקבל אף תוצאה מלבד בחירתו של השופט יצחק עמית לנשיא בית המשפט העליון בהתאם לשיטת הסניוריטי הנהוגה מקום המדינה. השיטה היחידה שמבטיחה אי-תלות פוליטית של נשיא העליון בשר הממנה ובשלטון", הוסיף בכר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה