משפט

עמית בכר: "המטרה - לכתוש את ביהמ"ש העליון"

ליו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר נמאס לעמוד על הקווים ונדמה שהוא נכנס בהדרגה לקלחת הפוליטית כאשר רק לאחרונה חבר אל רוטמן ולוין אותם ביקר בחריפות ובעקביות לטובת קידום חוק לבקשתו
דוד זולדן |  1
עמית בכר, שמחה רוטמן, יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ראש לשכת עורכי הדין היום בוועדת חוקה: "מטרת השינוי אינה לטייב את הביקורת - אלא לכתוש את בית המשפט העליון".
עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עורכי הדין, השתתף היום בדיון בוועדת החוקה בנושא תכניתו של ח"כ רוטמן להציב נציב ביקורת שופטים שאינו שופט ואמר: "ריבוי התלונות הציבוריות המוצגות כאן, ללא אדם הנפגע מהן, יורד לשורש העניין ויוצר תחושה שמטרת המהלך היא לא לטייב את הביקורת אלא להמשיך ולכתוש את מעמדו של בית המשפט העליון. ככה נראה כשהמטרה היא לא לעזור לאדם אלא לפגוע בשופט: לשחוק את מעמדם של שופטי בית המשפט העליון ושל מערכת המשפט. הביקורת חייבת להיות נוקבת ועניינית ורק שופט מנוסה, ותיק ובכיר יכול לעשות את המשימה המורכבת הזו".
כזכור, יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכיר עמד בראש המפגינים נגד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים לוין ויו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן ולאחרונה חבר אל השניים לקידום חוק לבקשתו. בכר מקדם את החוק חרף התנגדות היועצת המשפטית לממשלה שקבעה כי הוא פרסונלי ופסול. 
ועדות האתיקה של לשכת עורכי הדין, המחוזיות והארצית, הן גוף התביעה של הלשכה בבית הדין כנגד עבירות אתיות של עורכי דין. על פי החוק, חבריהן מכהנים לשתי קדנציות. בשבועות האחרונים פנה יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר אל רוטמן ולוין וביקש מהם להעביר במהירות האפשר חוק אשר יאפשר להוסיף להם קדנציה שלישית. הסיבה לכך לטענתו היא כי בשל המלחמה נוצר עומס תלונות וכי יש לאפשר לחברים המכהנים להמשיך בעבודתם תוך שימור הידע הארגוני. הצעת החוק קודמה במסלול המהיר ביותר לחקיקה כיוון שכבר בחודש הבא יסיים את הקדנציה היו"ר הארצי מנחם מוסקוביץ' ובכר מעוניין בהמשך כהונתו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לוין ושמחה
    לס 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתם ממש לא משמחים,אתם מעוותים את אזרחי ישראל-שלא. פעלתם למענם עד היום וזה ביזיון מוחלט
    סגור