משפט

עמית בכר עושה שרירים לנתניהו בטבילת האש הראשונה

יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר לא ממתין לתקופת צינון ולימי חסד ונכנס בסערה לקלחת הפוליטית. בעבר התבטא בכר בסוגיית עילת הסבירות על ידי הקואליציה והצהיר כי הלשכה תתנגד לה. כעת בכר תוקף את המהלך והפעם מעמדת השפעה קדמית
דוד זולדן | 
עמית בכר, שמחה רוטמן, יריב לוין (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
ראש לשכת עורכי הדין הנכנס, עורך הדין עמית בכר, התארח בכנס הAcc והתייחס בו לתוכניות הקואליציה להמשך החקיקה המשפטית והביע את עמדתו הבלתי מתפשרת בסוגיית עילת הסבירות.
הצעת התיקון לחוק יסוד: השפיטה בנושא עילת הסבירות עומדת לקראת לאישור וועדת חוק, חוקה ומשפט בראשות חבר הכנסת רוטמן ומשם מתוכננת לעבור לקריאה ראשונה במליאת הכנסת בקרוב.
יושב ראש לשכת עורכי הדין עמית בכר, התייחס להצעת החוק במהלך כנס ה-Acc ונימק את התנגדותו להצעת החוק שהפכה ליעד מוצהר שלו עוד לפני שהתמנה לתפקיד היו"ר: ״הצעת החוק בנוסח הקיצוני המוצע, לא עוסקת רק בשאלת הסבירות של החלטות מדיניות של הממשלה אלא בביטול מוחלט של סמכותו של בית המשפט להעביר ביקורת משפטית על כל החלטה של שר, שיהפוך עליון על החוק".
בכר מתמיד בקו הנוקשה ששולל בתכלית השלילה את הסוגיה הנפיצה וההצעה השנויה במחלוקת: "אני חרד מעומק הסכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק שבהצעת החוק ואני מבהיר כאן שהלשכה תתנגד בכל דרך אפשרית, ציבורית ומשפטית, לחקיקה זו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה