משפט

נציג ישראל החדש בהאג: המתמחה של אסתר חיות לשעבר

ד"ר עמרי סנדר צפוי לייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק, עליו גם כתב את עבודת הדוקטורט. הוא שימש יועץ משפטי בבנק העולמי בוושינגטון ועוזר בוועדה למשפט בינלאומי של האו"ם. בראשית דרכו התמחה אצל נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, עוד כשכיהנה כשופטת
מערכת ice |  1
ד"ר עמרי סנדר (צילום באדיבות משרד ש. הורוביץ ושות')
ד"ר עמרי סנדר, ראש מחלקת משפט בינלאומי פומבי במשרד ש. הורוביץ ושות', נבחר הבוקר (חמישי) לייצג את מדינת ישראל בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג. ד"ר עמרי סנדר, מייצג מדינות בהליכים בינלאומיים ומייעץ להן במגוון נושאים מזה למעלה מעשור. הוא הישראלי בעל הניסיון העשיר ביותר בליטיגציה בפני בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, עליו גם כתב את עבודת הדוקטורט שלו.
סנדר שימש יועץ משפטי בבנק העולמי בוושינגטון ועוזר בוועדה למשפט בינלאומי של האו"ם. התמחה בראשית דרכו בבית המשפט העליון תחת פיקוחה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס השופטת אסתר חיות. בתוך כך, בתביעת דרום אפריקה נגד ישראל על "רצח העם בעזה", נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, ישמש נציג בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג שידון בהאשמה החמורה, חסרת השחר כמובן.
 
נתניהו הוא זה שפנה לברק לאחר שקיבל האת ההמלצות של צוות המחלקה הבינלאומית. ברק ישמש כשופט ה-15 בדיון, דרום אפריקה תוכל לשלוח את השופט ה-16. חבר הממשלה ושר המשפטים לשעבר גדעון סער בירך על המינוי: ‏"ברגע האמת: ההסתה, ההכפשה והדה-לגיטימציה פינו את מקומן למעמד הבינלאומי, לשם הטוב שנרכש במשך עשרות שנים, למקצוענות. מברך את ראש הממשלה ואת היועצת המשפטית לממשלה על ההחלטה הנכונה והמדויקת". 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכבוד עמרי (ל"ת)
    משתאה 01/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור