בארץ

יו"ר ההסתדרות: "ה-7 באוקטובר - המשך ישיר להתנהלות המופקרת של הממשלה"

בכנס בהרצליה תקף בר-דוד את הממשלה ואת נתניהו באופן תקיף. לדבריו, התנהלות המדינה בעייתית גם לפני מתקפת הפתע של חמאס וגם אחריה, למשל ביחס לקשר עם ארצות-הברית. הפתרון? לקבוע תאריך לבחירות עכשיו. וגם: האם צפויה שביתה כללית של המשק כמחאה?
מערכת ice |  1
ארנון בר דוד, בנימין נתניהו
יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד השתתף היום (שלישי) בכנס בהרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) שהתקיים באוניברסיטת רייכמן. במהלך הכנס תקף בחריפות של הממשלה ואמר כי מתקפת ה-7 באוקטובר היא המשך ישיר של התנהלות הממשלה בפרמטרים שונים. "חייבים לקבוע תאריך בחירות, לסיים את המלחמה בהסכם חטופים ולהגיע להסדר עם סעודיה ודרך זה לשקם את המורשת וההרתעה". 
הכנס, שמתקיים מידי שנה, הוקדש השנה לדיונים בנושא העוצמה האסטרטגית של ישראל - צבאית, מדינית וחוסן לאומי. במהלך דבריו הביע ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה לפני מתקפת החמאס, אך גם על התנהלותה אחריה, בין השאר במה שקשור ליחסי המדינה עם ארצות-הברית. "המתקפה של ה-7 באוקטובר זה המשך ישיר של השנה וחצי האחרונות של התנהלות מופקרת של הממשלה בכל הפרמטרים", אמר, והוסיף: "
למרות זאת, ריסן את דבריו ואמר כי בתור יו"ר ההסתדרות אין לו הרבה "כדורים" בקנה על מנת לפעול. בר-דוד חזר על המסר אותו הוא מרבה להגיד ואמר כי הוא אינו קבלן שביתות של אף אחד. עוד אמר כי הוא מקבל ביקורת משני צדדיה של המפה הפוליטית: "אני מותקף מימין כי אני תוקף הממשלה ומותקף משמאל כי למה אני לא משבית".
ביחס לארצות-הברית אמר: "צריך לסדר את היחסים עם ארה"ב. אי אפשר לחזק את הנשיא ולתקוף כשחלק מהפצצות מתעכבות. אי אפשר ללכת למהלכים אסטרטגיים חמורים מול איראן בלי ללכת עם ארה"ב יד ביד. אני לא מבין לאן לוקחים את היחסים שלנו עם ארה"ב בימים האלה". בר-דוד התייחס גם להחלטת בג"ץ בנוגע לגיוס החרדים שהתקבלה במהלך הכנס. "חוק הגיוס מאחד את העם, כולנו חייבים לדרוש מהממשלה לגייס את כל החרדים שאפשר. יכול להיות שעל זה תהיה מחאה שתפרוץ גבולות ובואו נראה איך הממשלה תגיב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק. אם הייתה זורקת אתכם לכלא כשהתחלתם לסרב ולהשחית
    מסביר פנים 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל זה היה נמנע. חבל שלא ועדיין לא מאוחר.
    סגור