השוק

שופרסל מציתה מלחמה: עוזבת את כאל ועוברת למתחרה הגדולה

רשת הסופרמרקטים הגדולה בישראל לא מרוצה מהסליקה והחליטה לעזוב למקס, מאחורי המהלך עומדים בעלי השליטה והמנכ"לים המשותפים, יוסי ושלומי אמיר, המובילים תהליך התייעלות נרחב בחברה. המטרה: לבחון מחדש כל התקשרות קיימת ולהפחית עלויות בכל מקום אפשרי
מערכת ice | 
שופרסל (צילום vecteezy, unsplash)
ענקית הקמעונאות הישראלית, שופרסל, מזעזעת את שוק הסליקה בישראל במהלך אסטרטגי נועז. בימים האחרונים, החברה העבירה את הסליקה של עשרה מסניפיה מחברת כאל לידי המתחרה, חברת מקס. מהלך זה, שנחשף לראשונה על ידי "כלכליסט", מסמן את תחילתו של שינוי מהותי בשוק הסליקה הישראלי ומעיד על נכונותה של שופרסל לאתגר את המודל העסקי הקיים.
מאחורי המהלך עומדים בעלי השליטה והמנכ"לים המשותפים, יוסי ושלומי אמיר, המובילים תהליך התייעלות נרחב בחברה. המטרה: לבחון מחדש כל התקשרות קיימת ולהפחית עלויות בכל מקום אפשרי. העברת הסליקה למקס היא רק חלק ממהלך רחב יותר, הכולל הפסקת שידור נתוני מכירות לסטורנקסט וביטול הסכמים לא רווחיים עם מועדוני לקוחות.

ההשלכות של מהלך זה עשויות להיות דרמטיות עבור שוק הסליקה. עבור כאל, הנמצאת בבעלות בנק דיסקונט ונדרשת למכירה עד סוף השנה, אובדן לקוח בסדר גודל של שופרסל יכול להוות מכה קשה. מנגד, עבור מקס, זוהי הזדמנות פז לחזק את מעמדה בשוק ולהגדיל את נתח השוק שלה באופן משמעותי.
אך מעבר להשפעה על חברות הסליקה, המהלך של שופרסל מאותת על שינוי בדינמיקה של השוק כולו. חברות קמעונאיות גדולות מתחילות להבין את כוח המיקוח שלהן ואת היכולת שלהן להשפיע על מבנה העלויות בענף. אם מהלך זה יצליח, ייתכן שנראה חברות נוספות בוחנות מחדש את הסכמי הסליקה שלהן ומנסות להשיג תנאים טובים יותר.
בסופו של דבר, המרוויחים הגדולים מהמהלך עשויים להיות הצרכנים. הפחתת עלויות הסליקה יכולה להוביל להורדת מחירים ולהגברת התחרות בענף הקמעונאות. עם זאת, רק הזמן יגיד אם מהלך זה אכן יוביל לשינוי משמעותי בשוק או שמא מדובר בצעד טקטי זמני של שופרסל במטרה להשיג תנאים טובים יותר מכאל. בכל מקרה, אין ספק כי עיני כל השוק נשואות כעת לשופרסל ולצעדיה הבאים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה