השוק

רמי לוי וישראייר בבשורה כואבת: "טס לאיפה שכדאי לי"

המנכ"ל של חברת התעופה בבעלות איש העסקים, אורי סירקיס, טען בפגישת חירום שהתקיימה בין נציגי החברות למשרד התחבורה שלא הניבה פתרון על סוגית הטיסות לאילת תמורת הגדלת הפעילות בטרמינל 1: "לא נגדיל את מספר הטיסות לאילת, אני טס לאיפה שכדאי לי"
מערכת ice |  5
רמי לוי והנפקת ישראייר (צילום מרסלו, Magma Images, shutterstock)
משבר חמור פוקד את ענף התעופה הפנים-ארצית בישראל, כאשר חברות התעופה המובילות, ישראייר וארקיע, מצמצמות את היקף פעילותן בקווים המקומיים, במיוחד בטיסות לאילת. נתונים מדאיגים מצביעים על ירידה חדה של כ-25% בתנועת המטוסים בטיסות הפנים מתחילת השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מגמה זו מעוררת דאגה רבה בקרב הציבור ומקבלי ההחלטות, שכן היא משפיעה באופן ישיר על נגישות התחבורה האווירית ועל איכות החיים של תושבי הפריפריה.
על פי פרסום של פספורט ניוז, במוקד המשבר עומדת דרישתן של ישראייר וארקיע להעביר את כלל פעילותן לטרמינל 1 בנתב"ג, תוך הבטחה להגדיל את מספר הטיסות היומיות לאילת. אולם, חשיפה עיתונאית העלתה כי לישראייר אין כוונה אמיתית להגדיל את מספר הטיסות לאילת, גם לנוכח סבסוד ממשלתי. פגישת חירום שהתקיימה בין נציגי החברות למשרד התחבורה לא הניבה פתרון, כאשר מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, הצהיר בבירור: "לא נגדיל את מספר הטיסות לאילת, אני טס לאיפה שכדאי לי".

הסוגיה מעלה שאלות נוקבות לגבי האיזון בין רווחיות עסקית לבין אחריות חברתית ושירות ציבורי. חברות התעופה טוענות כי המעבר לטרמינל 1 יאפשר להן להתייעל, להפחית הוצאות ולהציע כרטיסים במחירים מוזלים. מנגד, הן מודות כי הטיסות לאילת אינן רווחיות בהשוואה לטיסות הבינלאומיות. מצב זה מציב אתגר משמעותי בפני קובעי המדיניות: כיצד לשמר את השירות החיוני לפריפריה מבלי לפגוע ביציבות הכלכלית של חברות התעופה?
השלכות המשבר ניכרות היטב בשטח. תושבי אילת ומבקרים סובלים ממיעוט טיסות ומלוח זמנים מצומצם, בניגוד חד למצב בעבר, כאשר טיסות היו זמינות סביב השעון. הנתונים מראים כי בחודש מאי התקיימו רק כ-18 טיסות יומיות של שתי החברות יחד, הן לאילת והן לנתב"ג, מספר שאינו עונה על צורכי הציבור. מצב זה פוגע במיוחד באזרח הקטן, המסתמך על תחבורה אווירית לצרכי עבודה, בריאות ופנאי.
לנוכח המשבר המתמשך, נדרשת התערבות ממשלתית מקיפה ומחשבה מחודשת על מודל התעופה הפנים-ארצית בישראל. יש לשקול פתרונות יצירתיים שיאזנו בין הצרכים העסקיים של חברות התעופה לבין חובתן לספק שירות חיוני לציבור. אפשרויות כגון הגדלת הסבסוד הממשלתי, עידוד תחרות מצד חברות נוספות, או אפילו הקמת חברת תעופה ממשלתית לטיסות פנים-ארציות, עשויות להיות על הפרק. ללא פתרון מקיף, המשבר עלול להחריף ולהוביל לפגיעה משמעותית בנגישות ובפיתוח הכלכלי של אזורי הפריפריה בישראל.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    טיסות לאילת
    אריה 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החלטה מטופשת קצרת ראיה הביאה לחיסולו של שדה דב מראה כעת כמה לא כדאי הן לחברה והן לנוסעים לטוס לאילת כשעה וחצי נסיעה לנתבג שעה ויותר בדיקות ביטחוניות מעליה למטוס עד נחיתה כשעה כחצי שעה עד אילת. ברכב מהבית לאילת כ חמש שעות ועדיין לא דברנו על הכסף
    סגור
  • 3.
    רמי לא מתאים לך
    אזרחי ישראל 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביקשתם לעבור לתרמינל 1אז מה קרא אתה לא יכול להחליט החלטות של חנות מכולת בטיסות פנים שתושבי אילת והארץ היו בעיניך כסוכ בית נכון בדרך כלל איפה שיותר משתלם זה אבל לך יש הסכמים עם המדינה ואתה חייב לעמוד בהםאתה צריך להבין שמי שנוסע לאילת זה רוב הציבור שעושה שוק בבופרים שלך האם זה מה שאתה רוצה איפה האחריות שלך לתושבי המדינה בעינין הטיסות ובפרט לתושבי אילת
    סגור
  • 2.
    חברה פח אשפה. ממליץ לא לטוס איתם
    רומי 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דוחים טיסות בהרבה שעות. מטוסים צפופים ומיושנים מאד. מגישים בקושי כוס מים בטיסה. כסאות ישנים ומאד לא נוחים אבל המחירים גבוהים ולא הגיוניים
    סגור
  • ישראייר
    ברכה 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גועל נפש של חברה טסתי בה השבוע פשוט נורא. לצערי יש לי עוד טיסה בעוד שבוע אם הייתי יכולה הייתי מבטלת דבר אחד ברור לעולם לא אטוס איתם
    סגור
  • 1.
    רגע של עברית
    קריתי 07/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני טס לאיפה שכדאי לי... אם כבר, טתוס לאן שכדאי לך...
    סגור