תיירות

מהפכה בענף התעופה בישראל: זו הרשות החדשה לטובת הנוסעים

במטרה לשפר את רמת הבטיחות התעופתית בישראל וכן כחלק מהסכם "שמים פתוחים" שנחתם עם האיחוד האירופי לפני יותר מעשור, הכנסת אישרה את הקמתה של רשות עצמאית שתהיה ממונה על חקירת אירועי בטיחות חמורים בתחום זה. מנכ"ל משרד התחבורה בן זקן אמר: "צעד חשוב בכיוון הנכון"
מערכת ice |  1
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן שאול, freepik)
בקרוב צפויה לקום בישראל רשות ייעודית ועצמאית אשר תהיה ממונה על חקירת אירועי בטיחות חמורים בתחום התעופה, אשר צפויה לתרום להעלאת רמת הבטיחות בתחום וכן עבור תחושת הביטחון האישית של הנוסעים. הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את חוק הרשות לחקירת בטיחותית בתעופה (הרלב"ת), כחלק מהסכם "שמים פתוחים" עם האיחוד האירופי שנחתם בשנת 2013.
בהתאם לחוק החדש,  תוקם רשות חקירה עצמאית, אשר תחליף את משרד החוקר הראשי שהיה עד כה כפופה למשרד התחבורה. עוד ציינו במשרד כי במהלך ביקורות שנערכו בשנים האחרונות על ידי ארגון התעופה הבינלאומי בישראל, נמצאו פערים בחוק הטיס הישראלי וכי אין הלימה מלאה בין ההסדרים הקיימים לבין אלו שנדרשים בשאר העולם.
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, טען כי הקמת הרשות היא צעד הכרחי, והוסיף: "כמו בכל מערכת מורכבת, תמיד יש מה לשפר. תפקידנו הוא לוודא שנמלי התעופה שלנו, והטיסות היוצאות והנכנסות אליהם, ימשיכו לתפקד ללא תקלות ויספקו למשתמשי התחבורה האווירית ביטחון ושקט נפשי, בידיעה שכל ליקוי ותקלה נחקרים ומטופלים בצורה מקצועית ורצינית ביותר. הקמת הרשות החדשה היא ללא ספק צעד חשוב בכיוון הנכון".
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב מסרה: "אני שמחה שהצלחנו סוף סוף להביא את תחום זה בתעופה הישראלית לסטנדרט הבטיחות כמקובל בעולם, באמצעות הקמת רשות עצמאית לחקירה בטיחותית בתעופה. היום הצלחנו להביא את החוק החדש להצבעה בכנסת ולאשר אותו, כך שכבר בימים הקרובים יבוצעו הצעדים הנדרשים להפיכת הרשות מיחידה הכפופה למשרד לרשות עצמאית אשר תחקור לעומק כל אירוע בטיחותי חמור, תסיק מסקנות והמלצות בטיחות לתיקון".
בנושא אחר, לאחרונה חברת אל על ביצעה עסקת ענק לרכישת עשרות מטוסים מדגם בואינג MAX 737, במה שמסתמן כעסקה הגדולה ביותר בתולדותיה. עם זאת, אותו דגם מדובר חווה כמה תקלות דרמטיות שהובילו לטלטלה בחברת בואינג, עם ירידת ערך המניה והתפטרות המנכ"ל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד ג'ובים ליהלומים.
    זיקית 07/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הביתה מירי,ה ב י ת ה!!
    סגור