השוק

המנייה הלוהטת בעולם מתרסקת: איבדה 13% תוך שבוע

מניות אנבידיה ירדו ב-6.7% ביום שני, היום השלישי ברציפות של ירידות עבור יצרנית השבבים, והמניה כעת נמצאת 13% מתחת לשיאה מהשבוע שעבר. מניות אחרות שחוו ירידות תלולות ביום שני היו מבין המרוויחות הגדולות ביותר לאחרונה בשל הקשר שלהן לבום הבינה המלאכותית

מערכת ice |  1
Nvidia (צילום באדיבות אנבידיה ישראל)
בתפנית דרמטית בעולם הטכנולוגיה, חברת השבבים אנבידיה, שרק לפני שבוע הפכה לחברה בעלת השווי הגבוה ביותר בעולם, חווה נפילה חדה של 13% בשלושת ימי המסחר האחרונים. האם זהו סופו של עידן הבינה המלאכותית, או רק הפסקה קצרה לפני הזינוק הבא?
ביום שני, מניית אנבידיה צנחה ב-6.7%, הירידה השנייה בחדותה השנה, וסחפה איתה חברות טכנולוגיה נוספות הקשורות לתחום הבינה המלאכותית. Super Micro Computer, המוכרת שרתים עם שבבי AI של אנבידיה, נפלה ב-8.7%, בעוד דל, המתחרה בשוק זה, ירדה ב-5.2%.

למרות הנפילה החדה, אנבידיה עדיין נהנית מעלייה של כמעט פי שלושה בשווייה בשנה האחרונה. השבוע שעבר, היא אף עקפה את אפל ומיקרוסופט כחברה האמריקאית בעלת השווי הגבוה ביותר, עם שווי שוק של מעל 3 טריליון דולר.
אז מה גרם לנפילה הפתאומית? מומחים מעריכים כי משקיעים מנצלים את ההזדמנות לממש רווחים לאחר כמה חודשים חמים. "אני לא חושבת שהמסיבה נגמרה, אבל היא הייתה בריצה מטורפת ויש כל כך הרבה מקומות אחרים בטכנולוגיה שמציעים יחס סיכון/תשואה טוב יותר," אמרה סטפני לינק מ-Hightower ל-CNBC ביום שישי.
עם זאת, אנבידיה ממשיכה לטעון כי הביקוש ליחידות עיבוד הגרפי (GPU) שלה לבינה מלאכותית נשאר גבוה, כאשר ענקיות כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, אורקל ומטא רוכשות שבבים בשווי של מיליארדי דולרים. בנוסף, החברה מתכננת להשיק את הדור הבא של שבבי ה-AI שלה, בשם Blackwell, מאוחר יותר השנה, מה שעשוי להצית מחדש את הצמיחה המשמעותית של החברה ושותפיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה שמאחרת בזמן . זה היה תיקון . אתמול המניה עלתה ב 6% (ל"ת)
    משה 06/2024/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור