השוק

גיוס של 75 מיליון דולר: החברה הישראלית בהנפקה מאכזבת בנאסד"ק

הנפקה מאכזבת בנאסד"ק לחברה הישראלית: לאחר שכיוונה לגיוס של חצי מיליארד דולר, יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי, גייסה 75 מיליון דולר בהנפקה הראשונית כשהמחיר למניה נקבע על 17 דולר
מערכת ice | 
גאוזי (צילום Libi Green Nasdaq)
חברת הזכוכית החכמה גאוזי, ערכה אתמול (רביעי), הנפקה ראשונית בבורסה לניירות ערך (הנאסד"ק). במהלך ההנפקה, החברה רשמה נתון מאכזב כשהיא גייסה 75 מיליון דולר בלבד. כמו כן, המחיר למניה נקבע על 17 דולר, סכום זהה לרף התחתון של התמחור בהנפקה אשר עמד על 17-19 דולר למניה.
כפי שפורסם לראשונה בכלכליסט, בהנפקה, שווי החברה הוערך בסכום של 244 מיליון דולר לפני הכסף ו-319 מיליון דולר אחרי הכסף. כעת, לאחר שהתפרסמו הנתונים המאכזבים למרות שכיוונה לשווי חברה של חצי מיליארד דולר, בגאוזי נאלצים להתפשר על השווי. החברה תיסחר תחת הסימול gauz.
גאוזי, הוקמה ב־2010 בידי אייל פסו, שמכהן כמנכ"ל החברה ולאחר שהקפיאה את ניסיון ההנפקה שניסתה לבצע בעבר, בתחילת חודש אפריל, פורסם שהחברה נערכת להנפקה לפי שווי של חצי מיליארד דולר. 
המוצר של החברה הוא זכוכית חכמה אשר בזכות אמצעים כימיים היא מסוגלת לשלוט בגוון של הזכוכית בכלי תחבורה, רכבים מסכי טלוויזיה ועוד. בין לקוחותיה ניתן למנות את התאגיד הדרום־קוריאני LG, יצרניות הרכב ב.מ.וו, יונדאי והיד עוד נטויה.
למרות שהיא הוקמה בישראל גאוזי, מתפעלת מתקני ייצור בצרפת, ארה"ב בישראל, בגרמניה ויש לה 14 משרדים ברחבי עולם. החברה מעסיקה 480 עובדים והיקף ההכנסות השנתי שלה מוערך בכ־100 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה