השוק

החברה הישראלית בדרך להנפקה בנאסד"ק - בשווי 315 מיליון דולר לפחות

יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי קיוותה לסכום של כחצי מיליארד דולר. אלא שבעקבות פגישות שערכה עם משקיעים, החליטה לכוון להערכת השווי שסופקה במהלך סבב גיוס קודם. החברה הוקמה ב-2009 על ידי אייל פסו ואדריאן לופר, ובעלת המניות הגדולה בה היא קרן IBEX
מערכת ice | 
נאסד"ק (צילום shutterstock)
יצרנית הזכוכית הישראלית גאוזי (Gauzy) חשפה ביום רביעי את השווי אליו היא מכוונת לקראת הנפקתה בנאסד"ק, בין 315 ל-352 מיליון דולר. שווי זה דומה להערכה שסופקה לגבי החברה במהלך סבב הגיוס הקודם, שעמד על פי פיצ'בוק על 340 מיליון דולר. החברה קיוותה בתחילה לסכום של כחצי מיליארד דולר, עליו דווח בחודש שעבר ב-ice.
למרות זאת, טווח מחירי המניות בהנפקה, בין 17 ל-19 דולר, נמוך יותר ממחיר המניה בסבב הגיוס האחרון, שבוצע במהלך 2022. רוב הגיוס היה לפי מחיר מניה של 31 דולר וחלקו לפי מחיר מניה של 34 דולר. הפעם החברה מתכננת לגייס 71 עד 79 מיליון דולר באמצעות הנפקה של 4.16 מיליון מניות. לחתמים יש אופציה להנפיק 625 אלף מניות נוספות, כך שסכום הגיוס עשוי לגדול ב-10 עד 12 מיליון דולר נוספים. 
 
החברה שהוקמה ב-2009 על ידי אייל פסו ואדריאן לופר, מהנדסים לשעבר באלווריון שחיפשו להכניס טכנולוגיות חדשניות לתעשיות מסורתיות, ופיתחו זכוכיות שניתן לשלוט במידת ההצללה והאטימות שלהן. אלה יכולות לשמש לחלונות של בניינים, לקירות מזכוכית, לתעשיית הרכב ועוד.

לפני שנתיים רכשה את חברת Vision Systems הצרפתית תמורת 29 מיליון דולר. ​חברת גאוזי בנאסד"ק (צילום: Libi Green Nasdaq)
לפני שנתיים גאוזי רכשה את חברת Vision Systems הצרפתית תמורת 29 מיליון דולר, דרך החברה נכנסה לתחום של מערכות עזר לנהג (ADAS), שמיועדת למשאיות ולאוטובוסים. לחברה הוצאות תפעוליות רבות, חלקן על ייצור. בעלי המניות הגדולים של גאוזי הם קרן IBEX שתחזיק ב-19% לאחר הדילול בהנפקה, Olive Tree שיחזיקו ב-7.1%, Infinity Ventures שיחזיקו ב-7.5% ובלו-רד קפיטל שיחזיקו ב-5%. פסו המנכ"ל יחזיק ב-4.6% ולופר, סמנכ"ל הטכנולוגיות, יחזיק ב-1.8%.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה