השוק

בנק הפועלים ואוניברסיטת רייכמן מציגים: זה הכנס שנערך היום

כנס החינוך הפיננסי של אוניברסיטת רייכמן ובנק הפועלים לשנת 2024 כלל את בכירי המשק הישראלי שהרצו על היבטים עסקיים וכלכליים בשיקום והתנהלות משקי בית וצמיחת עסקים קטנים ובינוניים בצל המלחמה לצד היבטים עסקיים וכלכליים בשיקום קווי העימות במטרה לקדם אוריינות פיננסית ולסייע בשיקום כלכלי
מערכת ice | 
דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים (צילום יחצ גדי דגון, Magma Images)
כנס חינוך פיננסי 2024 של אוניברסיטת רייכמן והמרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, שהתקיים זו השנה הרביעית, כלל פאנלים מקצועיים בהם השתתפו בכירים במשק הישראלי מארגונים עסקיים וחברתיים, נציגי ממשל ומרצים בכירים מאוניברסיטת רייכמן. 
כמו כן, הכנס כלל הרצאות אקטואליות על היבטים עסקיים וכלכליים בשיקום והתנהלות משקי בית וצמיחת עסקים קטנים ובינוניים בצל המלחמה לצד היבטים עסקיים וכלכליים בשיקום קווי העימות במטרה לקדם אוריינות פיננסית ולסייע בשיקום כלכלי. שיקום חבל התקומה הוצג על ידי מיכל פרנק, יועצת בכירה במנהלת תקומה ושיקום יישובי הצפון הוצג על ידי עו"ד אופיר יחזקאלי, סגן ומ"מ ראש העיר קריית-שמונה.

פרופ' צבי אקשטיין, ראש מכון אהרן למדיניות כלכלית, אוניברסיטת רייכמן בהרצאת הפתיחה של כנס "חוסן פיננסי בצל המלחמה" בנושא "השפעות הטרור על הכלכלה" אמר כי: "לפי תרחיש הייחוס להתפתחות המלחמה ב-2024, הכולל המשך המלחמה בעזה, ופעילות צבאית מתונה בצפון עד להסדר מול חיזבאללה, אנו במכון אהרן צופים תחזית צמיחת תוצר של 1.4%, גרעון של 8%, יחס חוב תוצר של 69% לצד אומדן תוספת הוצאות של 93 מיליארד שקל.
דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, פרופ' צבי אקשטיין, ראש מכון אהרן למדיניות כלכלית, אוניברסיטת רייכמן, נעמה הלוי פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים ורנין מורדי, מנהלת המרכז לצמיחה פיננסית (צילום: צורי פטל)
עם זאת, בתרחיש בו ישראל תצא ביוזמתה למלחמה כוללת בצפון אנו צופים השפעה שלילית באופן דרמטי על הכלכלה הישראלית בדמות תחזית צמיחת תוצר של 2.5%-, גרעון של 11.6%, יחס חוב תוצר של 73.3% ואומדן תוספת הוצאות של 168 מיליארד שקל. יש להדגיש כי התממשות תרחיש זה תגרור ירידה בדירוג האשראי, עלייה חדה בפרמיית הסיכון ובהוצאות הריבית.
ממשל צבאי ישראלי בעזה ימנע הסכם מול חיזבאללה, יפגע בצמיחת המשק עקב גיוס עובדים רבים לתקופה ארוכה, ירידה בתעסוקה, בעיקר של תושבי הצפון וכן הוצאות ביטחון ושיקום גבוהות במיוחד."
עו"ד אופיר יחזקאלי, סגן ומ"מ ראש העיר קריית-שמונה בהרצאתו על "היבטים עסקיים וכלכליים בשיקום יישובי הצפון" בכנס אמר כי: "מדינת ישראל בשנים הקרובות צריכה להשקיע בעוטף ישראל. המדינה חייבת לדאוג שתהיה איכות חיים לתושבי קריית שמונה ואצבע הגליל. ככל שהזמן מתארך יש יותר פגיעה בעסקים בצפון, לכן חייבת להיות הכרעה ביטחונית ברורה. אחרת כל משקיע ישאל את עצמו אם הוא חוזר לצפון או לא. צריך להפוך את תל חי לאוניברסיטה, לרכז מאמץ במתן מעטפת לתעשייה ועסקים באזורים שפונו, לעודד עבודה מרחוק, לייצר הון אנושי משלים בחינוך ולסייע לנו לחזור לצפון."
מיכל פרנק, יועצת בכירה במנהלת תקומה, בהרצאתה על "היבטים עסקיים וכלכליים בשיקום וצמיחת חבל התקומה" בכנס אמרה כי: "מושקעים מיליארדים מצד הממשלה, ולכן אנחנו מייצרים חכות ולא דגים גם לאדם הפרטי וגם לעסקים. אנחנו משדרגים את הפרודוקטיביות, משדרגים את רמת החיים, על מנת שבמשבר הבא הם יוכלו להתחרות בכבוד. במקום לתת הקלות במכרזים, ננסה לשדרג את מה שניתן כדי להפוך ליותר אטרקטיביים ותחרותיים. אנו משקיעים למשל בהסבות מקצועיות לאנשים אשר איבדו את מקום תעסוקתם, אם נעשה זאת בקפיצת מדרגה ונשקיע בהכשרה מקצועית – נפתח לאנשים אופק. עבודה רבה עוד לפנינו וככל שאי הוודאות תצטמצם זה יקל על המענים להיות אפקטיביים יותר."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה