השוק

בנק לאומי: למרות התמחור בשווקים - הסיכויים להורדת ריבית גבוהים

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי ודודי רזניק אסטרטג הריביות של הבנק כותבים בסקירה השבועית שהם מפיצים ללקוחות הבנק כי למרות שהתמחור בשווקים השתנה, הרי שהסיכויים שבנק ישראל יוריד את הריבית - לא מבוטלים
ניצן כהן |  1
דר גיל בפמן (צילום יחצ)
בשוק ההון הורידו את התחזיות שלהם לגבי הריבית השנה ומכאן עברו שוק האג"ח ושוק המניות שינויי תמחור וכרגע קונצנזוס ההערכות מדבר על כך שבנק ישראל יותיר את הריבית ללא שינוי. גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי ודודי רזניק, אסטרטג הריביות של הבנק מעריכים, שלמרות התהליך שעבר על השוק הרי שנגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, יוריד את הריבית בישיבה הקרובה.
"השוק הפחית משמעותית את במידה ההסתברות להורדת ריבית, השבוע, על ידי בנק ישראל. אנו סבורים כי לאור ירידת סביבת האינפלציה לאחרונה הסיכויים להורדת ריבית, השבוע, לא מבוטלים. בהתאם לכך, בסקר בלומברג, רוב החזאים אינם צופים הפחתת ריבית בעת הנוכחית.
 
"סוכנות דירוג האשראי, Fitch, הותירה את דרוג ישראל ללא שינוי אך שינתה את תחזית הדירוג של ישראל לשלילית על רקע התרחבות הסיכונים בצל המלחמה. חרף ירידת היקף הרכישות בכרטיסי אשראי בחודש פברואר, נראה שהצריכה הפרטית התאוששה בחדות בסיכום הרביע הראשון של השנה" כותבים השניים כשהתהליך הזה הוא תהליך שמייצר אינפלציה.
עוד כותבים בפמן ורזניק שכרגע רמות הסיכון בשוק האג"ח גבוהות ומכאן הם ממליצים ללקוחות לאומי להפחית את רכיב האג"ח בתיק או לפחות לקצר את המח"מ.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אני לא מצליח להבין איך אנשים כאלה מרוויחים משכורות כאלה
    רמי 04/2024/08
    הגב לתגובה זו
    2 1
    איך אנשים מדברים שטויות ועוד מרוויחים על זה מאות אלפי שקלים? מדינה בפשיטת רגל
    סגור