השוק

היוניקורן הישראלי בדרך להנפקה בארה"ב? שווי של 2.1 מיליארד דולר

משקיעי חברת רדיס מכרו לאחרונה מניות במסגרת עסקת סקנדרי. הנהנות הגדולות המכירה האחרונה הן הקרנות שמלוות אותה מהסבבים הקודמים. בחודשים האחרונים, בוחנת החברה את תנאי השוק לקראת הנפקה אפשרית. מתי היא עשויה לקרות?
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
משקיעי חברת רדיס הישראלית (Redis) מכרו לאחרונה מניות במסגרת עסקת סקנדרי. העסקה שיקפה לרדיס שווי של כ-2.1 מיליארד דולר, מעט מעל השווי של החברה בגיוס הקודם שלה ב-2021. במסגרת העסקאות מכרו שורה של קרנות את מניותיהן בחברה, בעיקר למשקיעים הקיימים של רדיס.
שוויה של החברה, לפיו בוצעו העסקאות מתאים, לזה שלפיו ביצעה החברה את סבב הגיוס שלה במהלך שנת 2021. כך שהנהנות הגדולות המכירה האחרונה הן הקרנות שמלוות את החברה מהסבבים הקודמים. בשנת 2020 ביצעה החברה גיוס של 100 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר בלבד.
בין הקרנות שמכרו את המניות בחברה נמצאות ויולה הישראלית וטייגר גלובל האמריקנית, ובין רוכשי המניות שנמכרו אפשר למצוא משקיעים קיימים ברדיס שהגדילו את האחזקות שלהם וגם משקיע חדש אחד לפחות. סך המניות שנמכרו מוערך בכמה מאות מיליוני דולרים בודדים.
רדיס הוקמה בשנת 2011 בידי עופר בנגל (יו"ר הדירקטוריון) ויפתח שולמן (נשיא החברה) ומעסיקה כ-850 עובדים ביניהם כ-300 בישראל. רדיס, שמפתחת טכנולוגיית מסדי נתונים בניהולו של רואן טרולופ, עומדת לפי הערכות על קצב הכנסות שנתי (ARR) של 300-200 מיליון דולר, ומסמנת יעד להנפקה בוול סטריט ב-2026-2025 בכפוף לתנאי השוק.
 
החברה בחנה במהלך שנת 2021, בשיא האות בשווקים, הנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 5 מיליארד דולר. המהלך אמנם לא יצא לפועל אך בחודשים האחרונים, בוחנת החברה את תנאי השוק לקראת הנפקה אפשרית. עם זאת, מקורבים לחברה מעריכים שעל אף העניין הגובר בחברות טכנולוגיות, ההנפקה תחכה מעט - לכל הפחות עד לשנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה