השוק

"הולך להיות נתק בין משרד האוצר לוועדה - אתם לא תעשו צחוק"

בדיון בנושא חובות אבודים ופיצויים על רקע המלחמה אמר חה"כ גפני: "אנשים ועסקים נשארים עם חובות, בדיון על מתן הפיצויים מחר אעלה את זה מחדש, אני מבקש לומר לאנשים במשרד האוצר, הולך להיות נתק בין משרד האוצר לוועדת הכספים"
מערכת ice | 
ועדת הכספים, הלילה (צילום דוברות הכנסת)
מלחמת חרבות ברזל הפכה את המצב הכלכלי המסובך במדינה לקשה עוד יותר, ומאיימת מדי יום לגרום ליותר העלאות מחירים וצרות נוספות, אליהם נכנסו ענפים רבים בשוק. ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של חבר הכנסת הוותיק משה גפני, קיימה היום (שני) דיון נוסף בנושא חובות אבודים, בנוגע להחזר מס ופיצוי בעקבות המצב ברקע המלחמה. 
כזכור בדיונים הקודמים עלה כי עסקים שונים שקיימו בעידוד המדינה פעילות עסקית מול עסקים שונים בעזה, סובלים מאובדן סחורות ותשלומים המוערכים בעשרות עד מאות מיליוני שקלים, כאשר לא ניתן מענה מלא לכך במסגרת מסלולי הפיצויים הקיימים. עוד עלה כי אותם עסקים נדרשים לתשלומי מע"מ בגין פעילות שכלל לא קיבלו תשלום בגינה.
במהלך הדיון הוצג כי לעניין סוגיית המע"מ ניתן פתרון לכלל העסקים שפנו לאוצר, אך מעבר לכך לא ניתן פתרון לאובדן המשמעותי יותר, בגין עלויות הסחורות ואובדן התשלומים. 
באוצר שבו והציגו את המענים הקיימים במסגרת מסלולי הפיצויים הקיימים, ואילו נציגי העסקים הציגו כי חלק מהעסקים כבר בקריסה ואחרים בקשיים נוכח אובדן ההכנסה והסחורות, כאשר מסלולי הפיצויים אינם מהווים מענה מספק. 
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני מתח ביקורת על תשובת האוצר ואמר: "אנחנו מברכים על המענה שניתן בנוגע למע"מ, אבל אנחנו דורשים מענה לחלק היותר בעייתי בסוגיה, וזה החובות האבודים".
"אנשים ועסקים נשארים עם חובות, בדיון על מתן הפיצויים מחר אעלה את זה מחדש, אני מבקש לומר לאנשים במשרד האוצר, הולך להיות נתק בין משרד האוצר לוועדת הכספים, אתם לא תעשו צחוק מהדבר הזה. יהיה נתק בין המשרד לבין הוועדה". הוסיף גפני.
ח"כ ולדימיר בליאק שהשתתף בדיון אמר: "אנחנו דנים בזה זו הפעם השלישית, אנחנו מצפים למענה אחר, לא בשביל שתחזרו על תשובה כזו אנחנו מקיימים את הדיונים, כנראה שיש מי שלא רוצה שיהיה מסחר כזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה