השוק

בית ההשקעות מיטב: בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.25%

הכלכלן הראשי אלכס זבז'ינסקי מדגיש כי הירידה בצריכה הפרטית לנפש בישראל כמוה כהרעה במצב הכלכלי של משקי הבית. לפיכך, הוא מציין כי "כל הורדה מגדילה מקורות פנויים בכ-5 מיליארד שקל בשנה". ומה בקשר לתשואות האג"ח? "הגנה מפני כשל אפשרי באשראי"
מערכת ice |  1
אלכס זבז'ינסקי (צילום vecteezy, רמי זרנגר)
לדברי אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בבית ההשקעות מיטב, הירידה בצריכה הפרטית לנפש בישראל נמשכה בכל הרבעונים של 2023 ומשקפת הרעה במצב הכלכלי של משקי הבית. בסקירתו השבועית שפורסמה הבוקר (ראשון) הוא מעריך כי הירידה בהשקעות במשק הישראליע עלולה לפגוע בצמיחה העתידית.
"אנו מעריכים כי בסיכוי גבוה יותר בנק ישראל יוריד את הריבית ב-0.25%", מצהיר זבז'ינסקי. הוא מדגיש כי "כל הורדה ב-0.25% מגדילה מקורות פנויים של משקי הבית והפירמות בכ-5 מיליארד שקל בשנה". באשר לשוק הנדל"ן, הרחיב זבז'ינסקי את דבריו: "שוק הדירות בבעלות בישראל יצא בשנים האחרונות משיווי המשקל הכלכלי ויתקשה להתאושש במהירות בסביבת הריבית גבוהה מהרמה האפסית".
בתוך כך, הסקרים והנתונים השונים בארצות הברית משקפים שהאינפלציה ממשיכה לרדת, בניגוד לתמונה שהופיעה במדד המחירים האחרון לצרכן. "מתרבים הסימנים שמעידים על עלייה בקשיים בתחום האשראי בארצות הברית", מסביר זבז'ינסקי. "ההשקעה באגרות החוב הממשלתיות כולל בישראל לא רק אטרקטיבית מבחינת התשואה ביחס לסיכון, אלא גם כהגנה מפני כשל אפשרי באשראי או בכלכלה האמריקנית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רוצה שנקנה מניות
    קשקשן 02/2024/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הריבית לא תרד הנגיד חכם יותר
    סגור